Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Kotimaiset elokuvat ja alkuperäissarjat Elisa Viihteen vuoden 2015 vuokratuimpia

Elisa Oyj

Julkaistu: 11.01.2016 klo 10:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa Viihteen alkuperäissarjoista Downshiftaajat ja Ismo tuli heti katsojamenestyksiä. Myös kotimaiset elokuvat kiinnostivat Elisa Viihteen asiakkaita ja kaikkiaan elokuvia vuokrattiin ennätysmäärä.

Elisa Viihde -palvelun vuokratuin ohjelma oli viime vuonna Taneli Mustosen käsikirjoittama ja ohjaama komedia Luokkakokous. Samalla elokuvasta tuli Elisa Viihteen kaikkien aikojen suosituin vuokraelokuva.

Marraskuussa julkaistu Elisa Viihteen alkuperäissarja Downshiftaajat nousi muutamassa viikossa vuoden kolmanneksi vuokratuimmaksi ohjelmaksi. Myös toinen Elisa Viihteen alkuperäissarja, maailman hauskimmaksi mieheksi valitun Ismo Leikolan tähdittämä Ismo, nousi vuokratuimpien ohjelmien listalle. Molempia on katsottu pääasiassa kotimaisiin elokuviin ja sarjoihin keskittyvässä Elisa Viihteen ohjelmakirjastossa Aitiossa, joten vuokraamon luvut ovat vain pieni osuus alkuperäissarjojen kokonaiskatsojaluvuista.

Hienoa, että asiakkaamme ovat löytäneet ainutlaatuiset alkuperäissarjamme draamasta komediaan. Kotimaiset elokuvat ja sarjat kiinnostavat Elisa Viihteen asiakkaita ja kehitämme valikoimaamme jatkuvasti asiakkaidemme mieltymysten mukaisesti, kertoo Elisa Viihteen sisältöliiketoiminnasta vastaava Ani Korpela.

Downshiftaajat on näkyvästi edustettuna Kultainen Venla -kilpailun finaalissa. Sarja on ehdolla vuoden parhaaksi draamasarjaksi. Myös sarjan käsikirjoittaja Timo Varpio, ohjaaja Teppo Airaksinen ja näyttelijä Iina Kuustonen ovat ehdolla palkinnon saajiksi. Venlat jaetaan 15. tammikuuta.

Downshiftaajat-sarja sukeltaa kahden ystäväpariskunnan elämään, ja sarjan teemat ovat ajankohtaisia elämän kohtuullistamisesta taloudelliseen toimeentuloon.

Loppuvuoden 2015 aikana Elisa Viihteen ohjelmakirjastojen ja vuokraamon katselu moninkertaistui verrattuna vuoden 2014 katselumääriin. Sekä ohjelmakirjasto Aition että vuokraamon vuoden 2015 koko kärkikolmikko oli kotimaista tuotantoa.

Elisa Viihde  -palvelun vuokratuimmat sarjat ja elokuvat vuonna 2015:

Luokkakokous

Kingsman: Salainen palvelu

Vadelmavenepakolainen

Jurassic World

Inside Out – Mielen sopukoissa (dub.)

Nightmare 2 - Painajainen jatkuu

*Downshiftaajat ja Ismo Elisa Viihteen alkuperäissarjoja, laskettu yhteen kaikki jaksojen katselukerrat vuokraamossa.

Lisätiedot:

Ani Korpela, Head of Content Users, Elisa Viihde, p. 050 566 3858, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa Viihde on Suomen suosituin viihdepalvelu. Elisa Viihde on kaikki mitä viihtymiseen tarvitset – kattavin tv-ohjelmatarjonta, parhaat huippuelokuvat, runsaasti urheilua ja eniten kotimaisia elokuvia. Elisa Viihteen kotimaisten alkuperäissarjojen lisäksi palvelussa on monipuolinen valikoima tilausvideopalveluja sekä TV-kanavapaketteja. Elisa Viihteellä on yli 200 000 kuluttaja-asiakasta ja sen henkilökohtaista mobiilisovellusta on ladattu yli 500 000 kertaa. www.elisa.fi/viihde

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2014 oli 1,54 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi