Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Kesäkuun myydyimmät: Festarit ja juhannus näkyvät puhelinmyynnissä

Elisa Oyj

Kesäkuun myydyimmät: Festarit ja juhannus näkyvät puhelinmyynnissä

Julkaistu: 01.07.2015 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Juhannus ja kesän festarit näkyvät puhelinmyynnissä. Juhlaviikonlopun jälkeen ostetaan korvaavia puhelimia rikkoutuneiden, kastuneiden ja kadonneiden puhelimien tilalle.

iPhone jatkaa myyntilistojen kärjessä jo yhdeksättä kuukautta.

– Myyntilistalla ei ole tapahtunut suuria muutoksia, kärki on ollut varsin samanlainen koko vuoden, kertoo Elisan henkilöasiakasyksikön puheliittymien liiketoimintajohtaja Jan Virkki.

Juhannus ja festarit sen sijaan näkyvät puhelinmyynnissä.

– Myymälöistä haetaan tällöin enemmän korvaavia puhelimia rikkoutuneiden, kastuneiden ja kadonneiden puhelimien tilalle. Korvaavat puhelimet ovat usein väliaikaisia eli halvemman pään älypuhelimia ja peruspuhelimia, sanoo liiketoimintajohtaja Virkki.

Kesä ja puhelimille sattuvat vahingot näkyvät myös yrityspuolen puhelinhankinnoissa.

– Kesän jälkeen myös yrityspuolella herätään siihen, että hankitaan mahdollisimman kestäviä puhelimia, kertoo johtaja Jorma Niemelä Elisan yritysasiakasyksiköstä.

Koulupuhelimet hankitaan nyt

Kesäloma-aika on ylipäätään puhelinkaupan sesonkiaikaa. Kesäloma on nykyään jouluakin suurempi sesonki.

– Tällä hetkellä ostetaan koulunaloituspuhelimia. Hankinnat tehdään silloin, kun niitä on hyvin aikaa tehdä eli lomalla, toteaa liiketoimintajohtaja Virkki

Koulupuhelimien suhteen Virkki neuvoo tarkistamaan muistin riittävyyden ja sen, että puhelin jaksaa pyörittää niitä sovelluksia, joita koululainen käyttää.

– Näppäinpuhelimia ei lapsille enää juuri osteta, kyllä ne ovat älypuhelimia. On hyvä ostaa kerralla riittävä laite, jottei uuden osto ole edessä heti jouluksi, neuvoo Virkki.

Lisätiedot:

Jan Virkki, puheliittymien liiketoimintajohtaja, Henkilöasiakkaat, 045 670 0070, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Jorma Niemelä, johtaja, Yritysasiakkaat, Connectivity-liiketoiminta, 050 61029, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet kesäkuussa 2015:

Apple iPhone 6 (4G)

Samsung Galaxy S4 Mini (4G)

Samsung Galaxy Trend Plus

Samsung Galaxy Ace 4 (4G)

Apple iPhone 5c (4G)

Nokia Lumia 635 (4G)

Sony Xperia Z1 Compact (4G)

Nokia 215