Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Jyväskylän hankintarengas tehostaa toimintaansa Elisan palveluilla

Jyväskylän hankintarengas tehostaa toimintaansa Elisan palveluilla

Julkaistu: 27.03.2009 klo 10:22
Julkaisija:

Jyväskylän hankintarengas on tehnyt Elisa Oyj:n kanssa merkittävän tietoliikennesopimuksen, joka sisältää kattavat puhepalvelut useille julkishallinnon toimijoille. Seudulliseen hankintayhteistyöhön kuuluvat Jyväskylän kaupunki, Keski-Suomen Sairaanhoitopiiri, Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Hankasalmen kunta, Korpilahti – Muuramen thky, Laukaan kunta, Palokan thky, Petäjäveden kunta, Toivakan kunta, Uuraisten kunta ja Muuramen kunta.

Jyväskylän hankintarengas on tehnyt Elisa Oyj:n kanssa merkittävän tietoliikennesopimuksen, joka sisältää kattavat puhepalvelut useille julkishallinnon toimijoille. Seudulliseen hankintayhteistyöhön  kuuluvat Jyväskylän kaupunki, Keski-Suomen Sairaanhoitopiiri, Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Hankasalmen kunta, Korpilahti – Muuramen thky, Laukaan kunta, Palokan thky, Petäjäveden kunta, Toivakan kunta, Uuraisten kunta ja Muuramen kunta.

Sopimuksen myötä Elisa toimittaa uusille sopimuskumppaneilleen kiinteän verkon puhelinliikenteen, matkapuhelinliikenteen sekä langattoman vaihteen palvelut. Lisäksi sopimukseen kuuluvat mobiililaajakaistapalvelut, jotka mahdollistavat liikkuvaa työtä tekevien tehokkaan etätyöskentelyn ja mobiilin internetin käytön Elisan 3G-verkossa. Sopimus on monivuotinen.

- Elisan palveluratkaisu tuo kustannussäästöjä etenkin seudullisten puheluiden kautta, sillä sopimuksen piirissä olevat toimijat pystyvät soittamaan toisilleen sisäpuheluja. Ratkaisu mahdollistaa myös tavoitettavuuden parantamisen sekä lisää toiminnallista joustavuutta, toteaa Jyväskylän kaupungin tietohallintojohtaja  Arto Jalkanen.

- Jyväskylän seudun julkishallinnon toimijat ovat meille merkittäviä asiakkaita. Nyt tehty sopimus syventää yhteistyötämme ja luo mahdollisuuden uusien ratkaisuiden yhteiselle kehittämiselle, sanoo Elisan Keski-Suomen aluejohtaja Petri Lassi.

Jyväskylän hankintarengas teki viime kesänä Elisan kanssa sopimuksen myös datapalveluista. Sopimukseen sisältyy Internet-liikenne, palomuuripalvelut, lähiverkkojen valvonta- ja ylläpitopalvelut ja tietoliikenneyhteyksille määritellyt palvelutasot.

Elisa Oyj, aluejohtaja Petri Lassi, puh. 050 61146 , petri.lassi@elisa.fi

Jyväskylän kaupunki, tietohallintojohtaja Arto Jalkanen, puh. 050 65238, arto.jalkanen@jkl.fi