Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Heinäkuussa hankitaan uusia puhelimia ja surffaillaan mobiilisti

Elisa Oyj

Heinäkuussa hankitaan uusia puhelimia ja surffaillaan mobiilisti

Julkaistu: 01.08.2013 klo 07:52
Julkaisija: Elisa Oyj

Kesä on puhelinmyynnin sesonkiaikaa. Tämän kesän suosikiksi henkilöasiakkaiden osalta nousi heinäkuussa myyntiin tullut edullinen Nokia Lumia 520. Lumiat jatkavat edelleen myös yritysasiakkaiden listan kärjessä, tosin Apple iPhone 5 kiilasi heinäkuussa listan kolmospaikalle. Kesäaikana myös mobiilidatan käytössä on selkeä piikki, kun suomalaisten lomaillessa netin käyttö keskittyy työarkea enemmän tai lähes kokonaan mobiililaitteisiin.

- Kesäkuukaudet ovat vilkasta aikaa Elisa Shopiteissa. Moni hankkii uuden puhelimen kesäloman aikana ja silloin on myös aikaa opetella käyttämään uuden älypuhelimen ominaisuuksia.  Lomalla ollaan usein pelkän kännykän varassa, jolloin myös luetaan lehtiä, selataan webbiä ja käytetään sosiaalista mediaa mobiilisti, liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi Elisalta toteaa.

Yrityspuhelinten käyttäjät muodostavat kesäaikana mobiilin tiedonsiirron ahkerimman käyttäjäkunnan. Yleisimpänä kesälomakuukautena eli heinäkuussa Elisan ja Saunalahden asiakkaiden mobiilidatan käyttö kasvoi noin viidenneksellä. Mobiilidataa käytetään paitsi työasioiden hoitamiseen, kuten sähköpostien tarkistamiseen, myös ajanvietteeksi, kuten säätietojen tarkkailuun ja verkkolehtien lukemiseen.

Puheluiden soittaminen ja vastaanottaminen sekä tiedonsiirto halpenivat EU:n alueella matkustettaessa 1.7.2013 alkaen. Tiedonsiirron osalta hinnat laskivat jopa 36 %.  Heinäkuun alusta alkaen voimassa olleet verkkovierailuhinnat henkilöasiakkaille löytyvät osoitteesta saunalahti.fi/puheliittymat/hinnat-ulkomailla/ ja yritysasiakkaille osoitteesta www.elisa.fi/vodafone/

Myydyimmät puhelimet henkilöasiakkaille heinäkuussa 2013:

1. Nokia Lumia 520
  2. Nokia 301
  3. Samsung Galaxy S4
  4. Apple iPhone 5
  5. Nokia Lumia 620
  6. Samsung Galaxy Xcover 2
  7. Nokia Lumia 920
  8. Samsung Galaxy S III
  9. Nokia Lumia 720
  10. Nokia Lumia 820