Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Ericsson ja EMT veivät 4G:n valtakunnalliseksi Virossa

Ericsson

Ericsson ja EMT veivät 4G:n valtakunnalliseksi Virossa

Julkaistu: 11.07.2013 klo 10:54
Julkaisija: Ericsson

Virossa 4G-verkko kattaa maantieteellisesti jo 95 prosenttia maasta. 4G-peitto kasvoi, kun TeliaSonera-konserniin kuuluva virolainen EMT-operaattori laajensi vastikään 4G-verkkonsa valtakunnalliseksi Ericssonin avulla. Viro on Euroopan ensimmäinen maa, jossa 4G on levinnyt näin laajalle.

4G (LTE) laajeni Virossa valtakunnalliseksi kuusi kuukautta suunniteltua aiemmin. Aikataulua nopeuttivat EMT-operaattorin saama uusi 800 megahertsin toimilupa ja Ericssonin vain kahdessa viikossa ”avaimet käteen” -periaatteella toteuttama verkon toimitus. Uuden taajuusalueen myötä EMT melkein tuplasi 4G-verkon kattaman maantieteellisen alueen, minkä ansiosta myös harvaan asutuilla alueilla voidaan nyt hyötyä edistyneistä datanopeuksista.

“Nopea mobiililaajakaista on edellytys nykyaikaiselle verkottuneelle yhteiskunnalle. Olemme ylpeitä voidessamme tehostaa EMT:n LTE-verkkoa, joka ulottuu nyt lähes koko maahan. Verkkoyhteydet toimivat lähtökohtana uusille tavoille viestiä, innovoida ja tehdä yhteistyötä. Nopea laajakaista ja Viron laaja valikoima julkisia verkkopalveluita korostavat maan asemaa kehityksen eturintamassa”, sanoo Ericssonin Pohjois-Euroopan ja Keski-Aasian aluejohtaja Robert Puskaric.

Valtakunnallisen 4G-peiton myötä Viron telekommunikaatiomarkkinat ovat nykyään yhdet maailman kehittyneimmistä. 4G-laajennus tukee liiketoimintoja, joissa prosessit riippuvat reaaliaikaisesta datasta ja vaativat verkko-yhteyttä ajasta ja paikasta riippumatta.

“95 prosenttia Virosta on nyt maantieteellisesti katettu 4G-verkollamme, mikä on todella hyvä uutinen asiakkaillemme. Yli 30 prosenttia mobiililaajakaista-asiakkaistamme on jo valinnut 4G-mahdollisuuden, ja nyt tarjoamme saman mahdollisuuden muulla maassa. Toimme yhdessä Ericssonin kanssa ensimmäisinä 4G:n Viroon vuonna 2010. Läheisen yhteistyösuhteemme ansiosta uusi kaistannopeus pystyttiin levittämään nopeasti, joten asiakkaamme pääsevät nauttimaan 4G-palveluista ympäri maata”, kertoo EMT:n toimitusjohtaja Valdo Kalm.

Aiheesta YouTubessa:

www.youtube.com/watch?v=We7ROC8p9Hg

Tietoa 4G:stä:

www.ericsson.com/thecompany/press/mediakits/lte

Milla Nummenpää
Viestintäjohtaja, Ericsson

Puh. 09 299 2556 / 044 299 2556

milla.nummenpaa@ericsson.com

Ericsson on maailman johtava viestintäteknologian ja -palveluiden toimittaja. Reaaliaikaiset ja tehokkaat ratkaisumme mahdollistavat verkottuneen yhteiskunnan, joka tuo mukanaan meille kaikille edellytykset opiskella, tehdä töitä ja elää elämäämme vapaammin, kestävän kehityksen yhteiskunnissa maailman ympäri.

Tarjoamme informaatio- ja viestintäteknologian palveluita, ohjelmistoja ja infrastruktuuria teleoperaattoreille ja muille toimialoille. Nykyään yli 40 prosenttia maailman mobiililiikenteestä kulkee Ericssonin verkkojen kautta, ja asiakkaidemme verkot, joita tuemme, palvelevat yli 2,5 miljardia palvelunsaajaa.

Toimimme 180 maassa ja työllistämme yli 110 000 työntekijää. Vuonna 1876 perustetun yrityksen pääkonttori on Tukholmassa Ruotsissa. Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 33,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria (227,8 miljardia Ruotsin kruunua). Ericsson on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja NASDAQ-pörssissä New Yorkissa.

www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress