Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan marraskuun myydyimmät puhelimet: Kärkikolmikko Applen ja Samsungin hallussa

Elisa Oyj

Julkaistu: 01.12.2015 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Uusi iPhone 6s jatkoi marraskuussa myyntilistojen kärjessä perässään kaksi Samsungin suosikkimallia. Joulusesongista ei ennusteta yhden tai kahden hittipuhelimen juhlaa vaan suosion arvioidaan jakaantuvan tasaisemmin. Uusista Lumia-malleista odotetaan piristysruisketta joulumyyntiin.

Uusi iPhone 6s säilytti marraskuussa kärkipaikkansa sekä Elisan kuluttaja- että yritysasiakkaiden top-listoilla.

Uudet Lumia-mallit tuovat piristystä joulukauppaan.

Microsoftilta tulee kolme täysin uutta Lumia-mallia (550, 950 ja 950XL) kahden viikon sisällä, joista 950- ja 950 XL-mallien toimitukset alkavat jo 3.12. On mielenkiintoista nähdä niiden kysynnän kehitys. Ennakkomyynnin perusteella mahdollisuuksia on myydyimpien kärkikymmenikköön, sanoo Elisan henkilöasiakasyksikön puheliittymien liiketoimintajohtaja Jan Virkki.

Lumia 950-mallien kamerat ovat keränneet ensitesteissä kehuja. Laadukkaasta kamerasta onkin tullut yksi kuluttajien tärkeimmistä ostokriteereistä kännykkäkaupassa.

Uusi Lumia-trio kiinnostaa myös yrityspuolella.

Yritysasiakkailla on käytössään paljon Lumia-puhelimia. Nyt nähdään, jatkuuko Lumia-uskollisuus uusien mallien myötä, ja millä tuotteilla vanhat Lumiat korvataan. Ennakkomyynnin perusteella lippulaiva-mallit kiinnostavat. Aika näyttää, millaiseksi koko mallisto rakentuu ja täyttääkö se erilaisten yrityskäyttäjien tarpeet, sanoo mobiilipalvelujen liiketoimintajohtaja Petteri Svensson Elisan yritysasiakasyksiköstä.

Kuulokkeita ja kaiuttimia pukinkonttiin

Kännyköiden joulukauppa käynnistyi toden teolla marraskuun lopussa.

Tänä vuonna ei ole odotettavissa yhtä tai kahta hittipuhelinta. Kysynnän ennakoidaan jakaantuvan erittäin laajalle. Tämä näkyy jo nyt esimerkiksi verkkokaupan myynnissämme. Kymmenen suosituimman puhelimen joukossa on usean eri valmistajan tuotteita, Virkki kertoo.

Erilaiset puhelinten lisätarvikkeet ovat perinteisesti olleet suosittuja joululahjoja.

Moni ostaa vakiokuulokkeiden tilalle uudet, laadukkaammat kuulokkeet, niin puhelin- kuin tablettikäyttöönkin. Niitä löytyy useista hintaluokista ja eri käyttötarkoituksiin. Myös ladattavat, mukana kulkevat kaiuttimet ovat nostaneet suosiotaan. Sopivia joululahjoja kummatkin, vaikka puhelin tai tabletti ei olisikaan vastaostettu, Virkki sanoo.

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet marraskuussa 2015:

Samsung Galaxy J1 (3G)

Huawei Honor 7

Apple iPhone 6

Nokia 215 (3G)

Microsoft Lumia 640

Huawei P8 Lite

Nokia Lumia 635

Samsung Galaxy S5 Neo

Samsung Galaxy S6

Sony Xperia M4 Aqua

Samsung Galaxy A