Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan asiakkaat voivat maksaa Windows-kaupassa puhelinlaskulla

Elisa Oyj

Elisan asiakkaat voivat maksaa Windows-kaupassa puhelinlaskulla

Julkaistu: 01.04.2016 klo 10:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa tuo asiakkailleen mahdollisuuden käyttää operaattorilaskutusta Windows 10 -käyttöjärjestelmän sovelluskaupassa, minkä ansiosta sovellusostokset voi maksaa helposti ja turvallisesti puhelinlaskulla.

Operaattorilaskutus on maksutapa, jossa maksukortin tai verkkopankkimaksun sijaan ostokset maksetaan osana puhelinlaskua. Elisan asiakkaat ovat jo aiemmin voineet käyttää operaattorilaskutusta Windows Phone -älypuhelinten sovelluskaupassa. Nyt sama mahdollisuus tuodaan myös Windows 10 -käyttöjärjestelmää hyödyntäville tietokoneille ja tableteille.

Puhelinlaskulla voi maksaa sovelluksia sekä muuta maksullista digitaalista sisältöä, kuten sovellusten ja pelien lisäsisältöä, musiikkia, elokuvia ja TV-sarjoja.

– Älypuhelimet ja niiden mukana tulleet sovelluskaupat ovat tehneet sovellusten asentamisesta ja käyttämisestä helppoa, mutta maksukortin käyttäminen verkossa huolettaa edelleen monia ihmisiä. Mobiilimaksaminen tekee sähköisen sisällön maksamisesta helppoa, nopeaa ja turvallista, kertoo johtaja Lasse Nordlund Elisalta.

Maksu hyväksytään matkapuhelimen kautta

Operaattorilaskutus on Windows-kaupassa tarjolla vaihtoehtoisena maksutapana, jonka voi ottaa käyttöön maksukortin tilalle tai rinnalle. Ostoksista lähetetään kuitti Microsoft-tilillä määritettyyn sähköpostiosoitteeseen. Ostoraja on 60 euroa ostosta kohden ja 300 euroa kuukaudessa.

Halutessaan operaattorilaskutuksen voi estää ottamalla liittymälle käyttöön estoluokan P3 (ajanviete-esto). Tämän avulla maksamisen voi estää esimerkiksi lasten liittymillä.

Lasse Nordlund, liiketoimintajohtaja, asiakasvuorovaikutuksen ratkaisut, p. 050 506 0909, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2015 oli 1,57 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi