Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa varautuu Pohjanmaan kesätapahtumiin varmistaakseen sujuvat yhteydet

Elisa Oyj

Elisa varautuu Pohjanmaan kesätapahtumiin varmistaakseen sujuvat yhteydet

Julkaistu: 16.06.2015 klo 10:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa seuraa tiiviisti kesällä järjestettäviä tapahtumia varmistaakseen yhteyksien toiminnan myös suurtapahtumien aikana. Kesätapahtumien mahdollista verkkojen ruuhkautumista ennaltaehkäistään muun muassa liikuteltavilla tukiasemilla.

Kesä tuo mukanaan isoja tapahtumia, jotka ruuhkauttavat matkapuhelinverkkoa alueellisesti. Elisa valmistautuu massatapahtumiin jo etukäteen, jotta asiakkaiden yhteydet toimisivat mahdollisimman hyvin myös niiden aikana.

– Verkot tuppaavat ruuhkautumaan kesätapahtumissa, jotka keräävät paljon yleisöä samaan paikkaan. Arvioimme isoimpien tapahtumien lisäkapasiteetin tarvetta ja jos näyttää siltä, että verkkoon tulee kohdistumaan tavallista suurempaa kuormitusta, laajennamme verkon kapasiteettia muuttamalla tukiaseman asetuksia tai tuomme paikalle liikuteltavia tukiasemia, kertoo Pohjanmaan aluejohtaja Harri Kivimäki.

Pohjanmaalla Elisa on varautunut lisäämään kapasiteettia muun muassa Provinssirockissa, Suviseuroissa, Kauhajoen Nummirockissa ja Kauhavan Lentäjien juhannuksessa.

– Kaikkiin näihin kohteisiin on joko lisätty tai tullaan lisäämään kapasiteettia. Osalle alueista on rakennettu pysyvää lisäkapasiteettia, joka palvelee alueella liikkuvia myös tapahtumien jälkeen, Kivimäki jatkaa.

Muistilista kesän massatapahtumiin:

1. Isoissa tapahtumissa tavoitat kaverit parhaiten tekstiviestillä: tekstiviesti vaatii vähän kapasiteettia ja liikkuu ruuhkaisessa verkossa sukkelammin kuin puhelut ja pikaviestit.
  2. Muista asettaa liittymälle PIN-koodi ja puhelimeen suojakoodi. Suojaamaton puhelin antaa varkaalle mahdollisuuden tehdä isoja laskuja. Jos puhelin katoaa, pitää liittymä sulkea välittömästi. Liittymän sulkeminen onnistuu joko soittamalla Elisan asiakaspalvelunumeroon  010190240 tai OmaElisa-palvelussa.
  3. Hätäpuhelut epäonnistuvat harvoin, sillä hätänumeroon soitetut puhelut käyttävät kaikkien operaattoreiden verkkoja. Poista puhelimesta sim-kortti, käynnistä puhelin uudestaan ja soita hätäpuhelu.

Lisätiedot: Elisa Oyj, Harri Kivimäki, Pohjanmaan aluejohtaja, p. 050 066 1841, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2014 oli 1,54 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi