Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa Kirja tarjoaa yli 400 ilmaista klassikkoteosta

Elisa Oyj

Elisa Kirja tarjoaa yli 400 ilmaista klassikkoteosta

Julkaistu: 11.06.2015 klo 09:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Lomakausi lisää e-kirjojen suosiota. Elisa Kirja tarjoaa kesälukemiseksi muun muassa yli 400 ilmaista klassikkokirjaa. Sähköisessä muodossa kirjallisuuden merkkiteokset kulkevat helposti mukana.

Tilastojen mukaan e-kirjojen käyttö kasvaa loma-aikoina, erityisesti heinäkuussa.

Suomen suurin e-kirjakauppa Elisa Kirja sisältää myös yli 400 ilmaista klassikkokirjaa. Niiden avulla on helppo tutustua kirjallisuuden merkkiteoksiin.

Olemme toimintamme alusta alkaen tarjonneet niitä, jotta ihmiset pääsevät kokeilemaan e-kirjoja maksutta, kertoo Elisa Kirjan liiketoimintajohtaja Essi Manner.

Elisa on kustantanut klassikoiden muuntamisen sähköiseen muotoon synopsiksista lähtien aina kansikuvia myöten.

Elisa Kirjan kaikkien aikojen suosituin ilmaiskirja on Aleksis Kiven Seitsemän veljestä.

E-kirjojen valikoima on kasvanut huimasti

Esimerkiksi opiskelijoille e-kirja on helppo ja vaivaton tapa perehtyä lukuprojekteissa kirjallisuuden helmiin.

Volter Kilven Alastalon salissa on noin 800-sivuisena melkoinen kirjajärkäle, mutta e-kirjana helposti kuljetettavissa mukana, Manner sanoo.

Elisa Kirja täyttää kesäkuussa viisi vuotta.

Viiden vuoden aikana e-kirjojen valikoima on kasvanut huimasti yhdessä tablettien ja älypuhelimien suosion kanssa. Suuri osa kirjauutuuksista ilmestyy myös sähköisessä muodossa. Lukijat ovat ottaneet e-kirjat omakseen huomattuaan, kuinka kätevää niiden lukeminen on. Olemme iloisia saadessamme kehittää e-kirjapalvelua asiakkaillemme, Manner toteaa.

Elisa Kirjan suosituimmat ilmaisklassikot 1.1.-8.6.2015:

1. Fjodor Dostojevski: Rikos ja rangaistus

2. Jules Verne: Maailman ympäri 80 päivässä

3. Elias Lönnrot: Kalevala

4. Jane Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo

5. Mark Twain: Huckleberry Finnin (Tom Sawyerin toverin) seikkailut

6. Arthur Conan Doyle: Salaperäinen suojelija

7. Alexandre Dumas: Monte-Criston kreivi

8. Arthur Conan Doyle: Baskervillen koira

9. Leo Tolstoi: Sota ja rauha I

10. Alexandre Dumas: Kolme muskettisoturia

Essi Manner, liiketoimintajohtaja, Elisa Kirja p. 050 506 0533, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Katso oheiselta videolta, kuinka helppoa Elisa Kirjan käyttö on.

Elisa Kirja on Suomen suurin e-kirjapalvelu, josta löytyy maailman laajin valikoima suomenkielisiä e- ja äänikirjoja sekä yli 400 maksutonta klassikkoa. Elisa Kirja -palvelussa kokonainen kirjahylly kulkee kätevästi mukana. www.elisa.fi/kirja

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2014 oli 1,54 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi