Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa kehittää opiskelijakorttia: nyt sillä voi myös maksaa

Elisa Oyj

Elisa kehittää opiskelijakorttia: nyt sillä voi myös maksaa

Julkaistu: 05.09.2013 klo 09:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Tänä syksynä opiskelijat saavat käyttöönsä uudenlaisen opiskelijakortin, jolla voi myös maksaa. Maksuominaisuuden liittäminen korttiin mahdollistaa sen, että opiskelijan ei enää tarvitse pitää muita maksuvälineitä mukanaan. Ensimmäiset uudenlaiset kortit saapuvat opiskelijoille näinä päivinä.

Uudenlaisiin opiskelijakortteihin on liitetty MasterCard-maksuominaisuus, jonka ansiosta niillä voi maksaa Suomessa ja ulkomailla sekä nostaa automaateista käteistä. Korteissa on sirumaksamisen lisäksi lähimaksuominaisuus.

- Maksuominaisuudella täydennetyllä opiskelijakortilla voi maksaa niin normaali- kuin opiskelijahintaiset ostokset kaikissa MasterCardin hyväksyvissä kaupoissa. Opiskelijan ollessa oikeutettu alennukseen sitä ei tarvitse enää todistaa erikseen. Esimerkiksi Kela-tuettua lounasta ostettaessa maksaminen ja alennuksen saaminen hoituvat automaattisesti samalla kortilla, kertoo liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi Elisalta.

- Opiskelijakortin tarjoamat etuudet ovat opiskelijoille merkittäviä, ja korttia pidetään tiiviisti mukana. Uudet ominaisuudet tekevät siitä entistä hyödyllisemmän ja käytännöllisemmän. Maksuominaisuuden ansiosta opiskelija pärjää nyt yhdellä kortilla, toteaa opiskelijaetupalvelu Frankin liiketoimintapäällikkö Mikko Jauhiainen.

Opiskelijakortti maksaa 15,10 euroa riippumatta siitä, onko siihen liitetty maksuominaisuus. Suomalaisen opiskelijakortin ja kansainvälisen ISIC-opiskelijakortin yhdistävä kortti sisältää aina myös maksuominaisuuden, ja se maksaa 30,10 euroa.

Maksamisen mahdollistava kortti toimii prepaid- eli latausperiaatteella. Lataus, nostot ja veloitukset tapahtuvat Elisa Lompakko -palvelun kautta. Elisa Lompakko -palvelun myötä opiskelijat voivat myös ottaa erikseen käyttöönsä maksutarran sekä Rahaviesti- ja Nettimaksukortti-ominaisuudet. Lähimaksamiseen soveltuvan maksutarran voi liimata kännykkään ja käyttää myös silloin, kun lompakko ei ole mukana. Rahaviesteillä voi siirtää pieniä summia kavereiden välillä pelkän puhelinnumeron perusteella, ja Elisa Lompakon Nettimaksukortteilla lisätä nettiostamisen turvallisuutta.

Elisa Lompakko -palvelun ja opiskelijakortin tuottaa Elisa Rahoitus Oy.

Opiskelijakortti: www.elisa.fi/lompakko/lyyra/
Elisa Lompakko: www.elisa.fi/lompakko

Lisätiedot:
Elisa Oyj, Henri Korpi, liittymäliiketoimintajohtaja, Henkilöasiakkaat, p. 045 6700416, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Frank (SPV Services Finland Oy), Mikko Jauhiainen, liiketoimintapäällikkö, p. 050 543 5025, etunimi@myfrank.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 860. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi

Frank keskittyy erityisesti opiskelijoille suunnattujen etujen ja palveluiden tuomiseen jopa puolen miljoonan opiskelijan saavutettavaksi. Frank syntyi neljän valtakunnallisen opiskelijajärjestön (Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitto – SAKKI ry, Suomen Lukiolaisten Liitto SLL ry, Suomen ammattikorkeakouluopiskelijakuntien liitto – SAMOK ry ja Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry) ostettua 28.2.2013 Oy Suomen Lyyra Ab:n liiketoiminnot yhdessä Oy HYY-Yhtiöt Ab:n kanssa, joka jäi uuteen yritykseen väliaikaiseksi vähemmistöomistajaksi.