Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » BLC Protie ensimmäisenä suomalaisena pk-yrityksenä Ciscon CMSP-kumppaniksi

BLC

BLC Protie ensimmäisenä suomalaisena pk-yrityksenä Ciscon CMSP-kumppaniksi

Julkaistu: 15.06.2016 klo 13:50
Julkaisija: BLC

BLC Protie Oy on saavuttanut Ciscon Cloud and Managed Services Advanced -tason kumppanuuden ja saanut oikeuden käyttää Cisco Powered -logoa Cisco Powered Infrastructure as a Service (IaaS) -palvelussa eli BLC Protien tuottamissa pilvi- ja konesalipalveluissa. Ciscolla on Suomessa vain kaksi IaaS-kumppania. BLC Protie on ensimmäinen tämän statuksen saavuttanut pk-yritys.

Cisco Cloud and Managed Services Partnership (CMSP) tarkoittaa, että BLC Protie on auditoinut pilvipalvelunsa ja uuden, modernin konesalinsa Ciscon globaalien standardien mukaisesti. Auditointi edellyttää palvelun tuottamisen tarkkaa dokumentointia ja eheää arkkitehtuuria. Jokainen kokonaisuus BLC Protien pilvipalvelun ja konesalipalvelun tuottamisesta, myynnistä, tietoturvasta, tuesta ja hallinnasta on auditoitu. Tämä takaa globaalit standardit täyttävän palvelukyvykkyyden kriittisten ympäristöjen pilvipalveluille.

Kumppanuus on molempien yritysten kannalta merkittävä, ja se lisää Ciscon ja BLC Protien yhteistyötä monella taholla.

”Emme itse tuota asiakkaillemme IaaS-pilvipalveluita vaan teemme yhteistyötä erilaisten palveluntarjoajien kanssa globaalisti. Kumppanuus antaa meille mahdollisuuden tarjota asiakkaillemme kokonaisratkaisuja, joissa voidaan ottaa huomioon asiakkaiden toiveet erilaisten Hybrid-pilviratkaisujen toimittamisesta. Ciscon myyjät ja mahdollisesti jatkossa myös muut kumppanit alkavat suositella ja myydä BLC Protien pilvipalveluita suomalaisille asiakkaille yhdessä muun Ciscon tarjooman kanssa”, sanoo Ciscon Regional Sales Manager Tero Alanen.

”Yhteistyö antaa BLC Protielle virallisen Cisco-kumppanistatuksen ja mahdollisuuden laajentaa Cisco-portfoliotaan. Esimerkiksi Cisco Meraki -tuotteet kuuluvat jatkossa palveluihimme. Aiomme myös yhdessä panostaa laajasti myyntiin ja markkinointiin Suomessa”, BLC Protien Chief Digital Officer Juha-Matti Virkkula kertoo.

Suomessa on meneillään pilvipalvelubuumi. Sekä Ciscolla että BLC Protiellä uskotaan, että paikallisuus ja pitkälle automatisoidut kustannustehokkaat pilvipalvelut ovat nyt ja jatkossa kriittinen osa Hybrid Cloud -kysyntää.

”Tässä kokonaisuudessa BLC Protie on Ciscolle merkittävä kumppani. Uskomme, että suomalaiset asiakkaat tulevat näkemään ketterän kokonaisuuden markkinassa”, Tero Alanen toteaa.

Juha-Matti Virkkula, Chief Digital Officer, BLC Protie Oy, p. 045 654 0000
Tero Alanen, RSM, SP and Channel Cisco Finland, p. 050 311 2450

BLC-KONSERNI

BLC-konserni on nopeasti kasvava, vakavarainen ja moderni tietoliikenne- ja tietotekniikkaratkaisuita/palveluita sekä turvatekniikan palveluita ja lukitusratkaisuita tarjoava konserni. BLC-konsernin vuotuinen liikevaihtotaso on yli 39 M€ ja henkilöstömäärä yli 290 henkilöä. Konserniin kuuluu neljä liiketoimintayhtiötä, joita ovat Blue Lake Communications Oy, BLC Wireless Oy, BLC Turva Oy sekä BLC Protie Oy. BLC-konsernilla on toimipiste kahdellatoista paikkakunnalla: Espoossa, Helsingissä, Imatralla, Joensuussa, Kuopiossa, Lappeenrannassa, Mikkelissä, Raumalla, Savonlinnassa, Seinäjoella, Tampereella ja Turussa. Konsernin pääkonttori on Savonlinnassa ja yhtiö on perustettu vuonna 1889. Lisätietoa yhtiön ja konsernin muista toiminnoista saa www.blc.fi, www.blcwireless.fi, www.blcturva.fi, www.protie.fi.