Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Aruba Networks esittelee seuraavan sukupolven Cloud Wi-Fi -ratkaisun

Aruba Networks

Aruba Networks esittelee seuraavan sukupolven Cloud Wi-Fi -ratkaisun

Julkaistu: 02.10.2013 klo 10:45
Julkaisija: Aruba Networks

Uusi Aruba Central -pilvipalvelu yhdessä Aruba Instant WLAN -laitteiden kanssa tarjoaa yritystason suorituskyvyn ja luotettavuuden kaiken kokoisiin verkkoihin.

Sunnyvale, Kalifornia – 2. lokakuuta 2013 - Johtava uuden sukupolven verkkopääsyratkaisujen toimittaja erityisesti liikkuvien työntekijöiden työympäristöihin, Aruba Networks, Inc. (NASDAQ:ARUN), esittelee uuden Wi-Fi-ratkaisun, joka yhdistää pilvipalvelun helppokäyttöisyyden yritystason suorituskykyyn, hallittavuuteen ja luotettavuuteen.

Uusi Cloud Wi-Fi -ratkaisu yhdistää Aruban pilvipohjaisen hallintapalvelun Aruba Centralin sekä Aruba Instant Access Point -laitteet kokonaisratkaisuksi, joka on suunniteltu vastaamaan hajautettujen organisaatioiden sekä pienten ja keskisuurten verkkojen tarpeita. Aruba Central tukee kaikkia olemassa olevia Aruba Instant -tukiasemamalleja, mukaan luettuna uudet Instant 155 sekä 802.11ac-standardia tukeva Instant 220. Lisäksi Aruba tuo tuotevalikoimaansa uuden S1500 Mobility Access Switch -kytkimen, joka on optimoitu Cloud Wi-Fi -käyttöön niin suurille hajautetuille organisaatioille kuin pienempiinkin kohteisiin.

Aiemman sukupolven pilviratkaisuista poiketen, Aruban Cloud Wi-Fi ei unohda yrityksille ja organisaatioille tärkeitä ominaisuuksia, kuten suorituskykyä, luotettavuutta ja joustavuutta pilvipalvelun vaivattoman hallinnan kustannuksella. Aruban ratkaisu tarjoaa jopa kymmenkertaisen suorituskyvyn kilpaileviin pilvipohjaisiin Wi-Fi-ratkaisuihin verrattuna sekä toimintavarmuuden myös tilanteissa, joissa WAN-yhteys on poikki.

Aruban Cloud Wi-Fi -ratkaisun tärkeimmät ominaisuudet

-          Nopeampi ja suorituskykyisempi. Aruba Central on suunniteltu suuriin tietomääriin skaalautuvaksi ja se hyödyntää useita eri pilvipalveluntarjoajia sekä konesaleja eri puolilla maailmaa. Organisaatiot voivat helposti valvoa ja hallita Aruba Instant -verkkojaan sijainnista riippumatta. Aruba Central -palveluun kuuluu myös pääsyoikeus uuteen eSupport-palveluun, joka tarjoaa asiakkaalle käyttötukea sekä ohjeistuksia.

-          Yritystason vikasietoisuus ja luotettavuus. Aruban Cloud Wi-fi on markkinoiden ainoa pilvipohjainen WLAN-ratkaisu, joka on täysin toimintakykyinen myös ilman WAN-yhteyttä. Se on myös ainoa ratkaisu, joka tarjoaa Instant-tukiasemaklusteriin sisäänrakennetun vikasietotoisuuden sekä tuen redundanttisille VPN-yhteyksille organisaation toimipisteiden välillä.

-          Kustannustehokas verkkoarkkitehtuuri. Aruba tarjoaa ainoana yhtenäisen WLAN-ratkaisun, joka voidaan ottaa helposti käyttöön niin isoissa kuin pienissäkin toimipisteissä sekä kotitoimistoissa. Verkon hallinta onnistuu sekä pilvestä että paikallisesti ja myös käyttäjien tunnistus voidaan toteuttaa joko keskitetysti tai paikallisesti.

Aruba Instant 155 AP tarjoaa huippusuorituskykyistä langallista ja langatonta tiedonsiirtoa

Aruba tuo markkinoille uuden laitemallin Instant-tukiasemien tuoteperheeseen. Instant 155 tukee 802.11n-standardia (3x3:3), siinä on neljä gigabitin Ethernet-liitäntää Power over Ethernet -tuella esim. IP-puhelinten tai tulostimen liittämiseksi. Aruba Centralin kanssa yhteensopiva 155 AP on täydellinen laite etätoimipisteisiin. Laitteen mukana tulee uusin versio Instant OS 3.4 -käyttöjärjestelmästä, joka tuo mukanaan muun muassa tuen kahdelle Ethernet-uplinkille sekä 3G/4G-uplinkille.

Aruba Instant 220 -sarjan tukiasemat

Aruban uudet 802.11ac -tukiasemat nostavat yritysten langattomien verkkojen nopeuden yli gigabitin luokkaan ja auttavat päätelaitteita kytkeytymään parhaimman signaalin tarjoaviin tukiasemiin entistä sulavammin. Aruba 220 -sarjan tukiasemat ovat varta vasten 802.11ac-käyttöön suunniteltu, mikä mahdollistaa optimaalisen antenniratkaisun ja suorituskyvyn. Tukiasema on myös erittäin energiatehokas, joten se toimii myös 802.3af PoE-sähköllä. Aruban ainutlaatuinen, patentoitu ClientMatch -tekniikka ratkaisee ns. "Sticky Client" -ongelman. Ilman ClientMatch -tekniikkaa suuri joukko päätelaitteita on huonosta roaming-algoritmista tai puutteellisesta häiriöiden havaitsemiskyvystä johtuen kyvyttömiä vaihtamaan kulloinkin parhaan yhteyden tarjoavaan tukiasemaan, mikä puolestaan johtaa alhaisiin siirtonopeuksiin ja koko langattoman verkon tiedonsiirtokapasiteetin laskuun. ClientMatch optimoi päätelaitteiden langatonta suorituskykyä antamalla Wi-Fi-infrastruktuurille mahdollisuuden päättää mihin tukiasemaan päätelaitteet milloinkin yhdistetään.

Cloud Wi-Fi -palvelulle optimoitu S1500 Mobility Access -kytkin

Aruba S1500 täydentää Aruba Networksin keskisuurille verkoille suunniteltujen kytkinten valikoimaa. Kytkimet ovat virtaa syöttäviä ja niihin on integroitu tuki Instant WLAN -laitteille. S1500-sarjan kytkimissä on neljä gigabitin Ethernet-uplink -porttia sekä lisäksi 12, 24 tai 48 porttia päätelaitteille.

Saatavuus

Aruba Central -palvelu sekä Aruba Instant 155 on saatavilla heti. Instant 225 AP on saatavilla lokakuussa. Aruba Instant OS 3.4 -ohjelmistoversio on saatavilla heti ja se on ilmaiseksi asiakkaiden ladattavissa. Aruban 24- ja 48-porttiset S1500 Mobility Access -kytkimet ovat heti saatavilla. 12 portilla varustettu malli saapuu myyntiin loppuvuonna.

Lisätietoja: http://cloud.arubanetworks.com

Ilpo Mäkinen, p. 040-5464646

Tomi Järventie, p. 040-7615552

Lehdistöyhteydet

Lasse Pulkkinen

OS/G Viestintä

lasse.pulkkinen@osg.fi

Aruba Networks on johtava uuden sukupolven verkkopääsyratkaisujen toimittaja erityisesti liikkuvien työntekijöiden työympäristöihin. Aruba Networksin MOVE (Mobile Virtual Enterprise) -arkkitehtuuri yhdistää langattomat ja langalliset verkkoinfrastruktuurit yhdeksi saumattomaksi pääsyratkaisuksi niin yrityksen kiinteisiin toimipaikkoihin, liikkuville käyttäjille, etätyöntekijöille kuin vierailijoillekin. Aruba Networksin uuden sukupolven arkkitehtuuri vastaa BYOD-trendin haasteisiin ja mahdollistaa asiakkaalle verkon paremman tietoturvan ja tuottavuuden sekä laskee hankinta- ja käyttökustannuksia.

Aruba Networks on listattu NASDAQIIN ja Russell 2000® Indexiin. Sen pääkonttori sijaitsee Sunnyvalessa, Kaliforniassa. Yhtiöllä on toimintaa Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, Euroopassa,  Lähi-Idässä, Afrikassa ja Aasian ja Tyynenmeren alueilla. Lisätietoja verkkosivuiltamme http://www.arubanetworks.com.

Seuraa  Arubaa Twitterissä tai Facebookissa. Uusimmat tekniset keskustelut mobiiliin maailmaan ja Aruban tuotteisiin liittyen osoitteessa http://community.arubanetworks.com.