Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Äänikirjojen toinen tuleminen – Elisa Kirjassa yli tuhat suomenkielistä äänikirjaa

Elisa Oyj

Julkaistu: 29.03.2016 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Äänikirjojen suosio on selvässä kasvussa. Elisa Kirjassa on Suomen suurin valikoima, yli tuhat suomenkielistä äänikirjaa.

Ladattavat äänikirjat ovat kirjallisuuden kasvava ja uusin trendi. Suomen Kustannusyhdistyksen tilastojen mukaan ladattavien äänikirjojen kappalemääräinen myynti kasvoi viime vuonna yli 70 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Äänikirjojen suosio on havaittu Elisa Kirjassa, jossa on Suomen suurin valikoima, yli tuhat suomenkielistä äänikirjaa.

Äänikirja on kokenut eräänlaisen toisen tulemisen. Siinä missä cd-muotoisten äänikirjojen myynti tilastojen mukaan laskee, nousee ladattavien äänikirjojen myynti selvästi, kertoo Elisa Kirjan liiketoimintajohtaja Essi Manner.

Äänikirjoja kuunnellaan erityisesti älypuhelimella.

Kokonainen kirja mahtuu taskuun ja lataaminen on helppoa, Manner sanoo.

Mukana matkoilla ja lenkkipolulla

Äänikirjaa voi rauhoittua kuuntelemaan tai samalla voi tehdä muita asioita.

Äänikirja viihdyttää ja rentouttaa. Asiakkaamme nauttivat äänikirjoista esimerkiksi lenkkipolulla, pihatöissä, matkalla töihin, sekä yhdessä perheen kanssa.

Osalle kirjojen ystävistä äänikirja on paras tapa nauttia kirjallisuudesta.

Asiakkaamme toivovat, että uusista kirjoista ilmestyisi mahdollisimman usein myös äänikirja.

Elisa Kirjan tuoreimpia äänikirjoja ovat esimerkiksi Seppo Jokisen, Tommi Kinnusen sekä Antti Reinin uutuusteokset.

Asiakkaat antavat myös lukijoista aktiivisesti palautetta, Manner kertoo.

Vierikko kuuntelijoiden suosikki

Vuodenvaihteessa Elisa Kirjan asiakkaat äänestivät suosikkinsa äänikirjojen lukijoista.

Suosituimmaksi äänestettiin näyttelijä Vesa Vierikko, joka keräsi kaikista, yli 1 200 annetusta äänestä, 17 prosenttia.

Suosituimmat lukijat:

Vesa Vierikko

Lars Svedberg

Veikko Honkanen

Krista Kosonen

Vuokko Hovatta

Lisätietoja Elisa Kirjan äänestyksestä http://elisa.fi/vuodenparhaat/

Äänikirjat TOP-5 maaliskuussa 2016

Torakat (Jo Nesbø)

Rautaveri (Liza Marklund)

Tappava säde (Leena Lehtolainen)

Stoner (John Williams