Etusivu » Tiedotteet » Talous » Turvallinen korttimaksaminen vaatii tekoja läpi vuoden

Solinor Oy

Turvallinen korttimaksaminen vaatii tekoja läpi vuoden

Julkaistu: 01.09.2014 klo 10:23
Julkaisija: Solinor Oy

Uusien työntekijöiden luottotietojen tarkistaminen. Palomuurisääntöjen katselmointi riittävän tiheästi. Lokitietojen säilyttäminen asianmukaisesti.

Korttimaksamisen turvallisuutta säätelee PCI DSS, mystinen kirjainyhdistelmä, johon yhä useampi maksamisen kanssa tekemisessä oleva kauppias kivijalassa ja verkkokaupassa törmää. Jatkossa sertifikaattia perää myös valistunut kuluttaja, joka välttää visusti laiskat toimijat, joiden systeemeissä piilee väärinkäytöksien riski.

Verkkokauppa voi itse huolehtia luottokorttitiedon taltioimisesta ja säilyttämisestä, mutta jos kauppias ei toimi PCI DSS:n velvoitteiden mukaan, kantaa kauppa potentiaalisesti raskaat sanktiot tekemistään virheistä, mikäli korttitietoja varastetaan. Toinen vaihtoehto on ulkoistaa PCI DSS –huolet sertifioidulle toimijalle.

Solinor Payment Highway on PCI DSS -sertifioitu

Solinor Oy:n suomalainen turvallisen tallennuksen ja maksamisen palvelu Solinor Payment Highway saavutti elokuussa maksukorttitoimialan tietoturvastandardin (PCI DSS) mukaisen sertifioinnin. Palvelun suunnittelu, toteutus ja ylläpito tarkastettiin ulkoisen valtuutetun auditoijan toimesta. Palvelu täyttää kaikki standardin tiukat vaatimukset.

Solinor Oy on toimittanut sähköisen maksamisen järjestelmien suunnittelua ja käyttöpalveluja uraauurtavasti jo vuodesta 2006 lähtien. Aikaisemmin sen toimittamat järjestelmät on tarkastettu vuosittain PCI DSS -standardin vaatimukset täyttäviksi osana asiakkaan järjestelmäauditointeja.

Solinor Payment Highway on moneen tarpeeseen kätevästi taipuva erilaisten maksu- ja kanta-asiakastapahtumien vastaanoton, käsittelyn ja välittämisen pikatie. Palvelu on suunniteltu ja toteutettu vastaamaan maksupalveluntarjoajien, verkkokauppiaiden, SaaS-palveluntarjoajien ja mobiilisovelluskehittäjien maksamis- ja maksujenkäsittelytarpeisiin.

Solinor Payment Highway uppoutuu asiakkaan verkko- tai mobiilipalveluun, vastaanottaa sieltä käsin maksukorttitietoja sekä tallentaa ja välittää ne kustannustehokkaasti asiakkaan pankkiin. Palvelu osaa myös vastaanottaa kanta-asiakastiedot maksupäätteistä, suoriutuu sadasosissa mutkikkaista formaattimuutoksista, yhdistää maksu-, asiakas- ja tuotetietoja sekä tarjoaa laajat mahdollisuudet maksu- ja kanta-asiakastapahtumien analysoimiseen.

Olemme iloisia palvellessamme näin yhä laajenevaa asiakaskuntaa sekä toteuttaessamme kustannustehokkaita ja hyvin tietoturvallisia maksamisen ja tiedon tallennuksen järjestelmiä”, kiteyttää toimitusjohtaja Aki Koikkalainen.

www.solinor.fi tai myynti- ja markkinointijohtaja Timo Hakkaraiselta, +358 50 3666 333, timo.hakkarainen@solinor.com.