Etusivu » Tiedotteet » Talous » Tuotteiden ja palveluiden tilaaminen alihankintana Virosta voi säästää kuluja jopa 50%

Ryynänen Consulting OÜ

Julkaistu: 17.03.2015 klo 09:59
Julkaisija: Ryynänen Consulting OÜ

Viron palkkataso on keskimäärin noin 3-4 kertaa matalampi kuin Suomessa ja samalla monien virolaisyhtiöiden osaaminen on erittäin korkealla tasolla. Samoin yritysverotus ja muut kulut ovat Virossa huomattavasti kevyemmät. Viro on myös maantieteellisesti ja kulttuurisesti erittäin lähellä Suomea. Virolaiset yritykset ja työntekijät ovat erittäin joustavia ja pystyvät nopeasti reagoimaan muuttuviin tilanteisiin. Suurin osa virolaisyrityksistä osaa sujuvaa suomea ja/tai englantia. Virosta on erittäin nopeat ja toimivat liikenneyhteydet Suomeen – laivat kulkevat monta kertaa päivässä. Myöskin monille virolaisyhtiöille alihankinta on erittäin kiinnostava vaihtoehto viennin edistämiseksi ja aloittamiseksi. Näiden seikkojen takia alihankinta Virosta on kiinnostava ja kilpailukykyinen vaihtoehto suomalaisyrityksille.

Esimerkiksi seuraavia tuotteita ja palveluita voi tilata alihankintana Virosta:
-painotuotteiden alihankinta (mainoslehtiset, käyntikortit, aikakausilehdet jne)
-IT-palveluiden alihankinta (kotisivujen teko ja ylläpito, ohjelmointi, järjestelmänhallinta)
-graafisen suunnittelun alihankinta (logojen suunnittelu, kotisivujen suunnittelu)
-metallitöiden alihankinta (lumiaurat, metallijalat, grillien valmistaminen jne)
-terveydenhuollon palvelut

Ryynänen Consulting OÜ:n toimitusjohtaja Ville Ryynänen suosittelee käyttämään sopivan alihankkijan etsimisessä ammattilaisen apua, joka tuntee maan käytännöt ja toimintatavat. Näin yhteistyö ja toimitukset sujuvat alusta asti jouhevasti alihankkijan kanssa. Ville Ryynäsen mukaan on oleellista, että konsulttiyhtiöllä, jonka apua käytetään, olisi laaja yhteistyö- ja kontaktiverkosto, joiden avulla alihankinta Virosta onnistuu hyvin.

Ville Ryynänen
RYYNÄNEN CONSULTING OÜ
Est. +372 56464458
Fin. +358 40 1890 710
ville@ryynanenconsulting.com
www.ryynanenconsulting.com

Tietoja Ryynänen Consulting OÜ:stä:

Ryynänen Consulting OÜ vuonna 2010 perustettu täyden palvelun konsultointi- ja tilitoimisto, joka toimii Virossa. Ryynänen Consulting OÜ on auttanut kymmeniä suomalaisasiakkaita etabloitumaan Viron markkinoille. Ryynänen Consulting OÜ etsii yrityksille alihankkijoita Virosta, ja myöskin muista Balttian maista. Ryynänen Consulting OÜ auttaa myös suomalaisyhtiöitä tulemaan Viron markkinoille.