Etusivu » Tiedotteet » Talous » Tekla vahvistaa tarjontaansa energiatoimialalle

Tekla vahvistaa tarjontaansa energiatoimialalle

Julkaistu: 28.09.2008 klo 23:53
Julkaisija:

Tekla Oyj vahvistaa energiaverkkojen operatiiviseen omaisuudenhallintaan käytettävää Tekla Xpower -järjestelmää ostamalla ruotsalaisen OakTree Software AB:n. OakTreeltä kaupan yhteydessä Teklalle siirtyvä X-Opto-ohjelmisto kattaa muun muassa toiminnallisuudet tietoliikenneverkkojen dokumentaatioon, suunnitteluun ja tietoliikenneyhteyksien hallintaan. OakTree on tehnyt sovelluksen parissa tuotekehitystyötä yli 10 vuoden ajan.

Tekla ja OakTree AB ovat tehneet ennen kauppaa yhteistyötä kahden vuoden ajan. Kaupalla haluttiin vankistaa X-Opton kehitystyötä ja syventää Tekla Xpowerin ja X-Opton integraatiota sekä saavuttaa synergiaetuja. X-Opton hankinnan myötä Tekla Xpowerin
ratkaisutarjonta laajenee ja järjestelmän ominaisuudet vastaavat entistä paremmin muun muassa Ruotsin markkinoiden tarpeita.

Hankinnan jälkeen OakTreen toimintoja, kuten tuotekehitystä, viedään eteenpäin osana Teklan Infra & Energy -liiketoiminta-alueen
tuotetarjontaa. OakTreen kaksi työntekijää jatkavat Teklan palveluksessa, millä halutaan varmistaa asiakkuuksien hoidon ja tukitoimintojen jatkuvuus.

Johtaja Tomas Ray, Tekla Infra & Energy
Puh. + 358 30 6611 481
tomas.ray@tekla.com

Jakelu:

Alan media Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa, Teklan www-sivut

Tekla Oyj

Tekla Oyj on kansainvälisesti toimiva ohjelmistotuoteyritys, jonka mallipohjaiset ohjelmistot on tarkoitettu tehostamaan asiakkaiden
ydinprosesseja rakentamisessa, energian jakelussa, yhdyskuntatoimessa ja vesihuollossa. Yhtiöllä on asiakkaita yli 80 maassa. Teklan liikevaihto vuonna 2007 oli lähes 60 miljoonaa euroa ja liiketulos noin 20 miljoonaa euroa. Kansainvälisen liiketoiminnan osuus on lähes 85 prosenttia.

Teklalla on toimisto yhteensä 12 maassa. Sen pääkonttori on Espoossa. Tytäryhtiöt tai edustustot sijaitsevat Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Yhdysvalloissa, Japanissa, Malesiassa, Kiinassa, Intiassa sekä Yhdistyneissä Arabiemiraateissa. Näiden lisäksi Teklalla on maailmanlaajuinen kumppaniverkosto.

Tekla-konsernin palveluksessa työskentelee tällä hetkellä lähes 450 henkilöä, joista noin 40 prosenttia Suomen ulkopuolella. Tekla on perustettu vuonna 1966 ja se on Suomen vanhimpia ohjelmistoyrityksiä.
www.tekla.com

Tekla Infra & Energy

Infra & Energy -liiketoiminta-alue kehittää ja markkinoi mallipohjaisia ohjelmistoratkaisuja energianjakeluun, kuntasektorille, vesihuoltoon sekä infrastruktuurin suunnitteluun. Tekla Xpower ja Tekla Xpipe -verkkotietojärjestelmillä on käyttäjiä yli 70 energianjakeluyhtiössä Pohjois-Euroopassa ja lähes 20 vesilaitoksessa Suomessa ja Ruotsissa. Kuntien paikkatieto- ja
perusrekisterijärjestelmä Tekla Xcity ja infra-alan suunnittelujärjestelmä Tekla Xstreet ovat käytössä yli 50 kunnassa ja niitä palvelevilla suunnittelutoimistoilla Suomessa ja Ruotsissa.

OakTree Software Ab

OakTree Software Ab on ruotsalainen yritys, joka tuottaa ja kehittää tietoliikenneverkkojen hallintaan X-Opto-ohjelmistoa. Yritys on perustettu vuonna 1998 ja asiakkaita sillä on neljässä maassa.
www.oaktreesoftware.com