Etusivu » Tiedotteet » Talous » SYDÄNPUU IKKUNAT & OVET PROFIN OY:LLE

SYDÄNPUU IKKUNAT & OVET PROFIN OY:LLE

Julkaistu: 07.11.2013 klo 12:45
Julkaisija: Profin Oy

Ikkuna- ja ovitehdas Profin Oy on solminut kaupan Sydänpuu Ikkunat & Ovet liiketoimintojen ostamisesta Puusepänliike Tamminen Oy:n konkurssipesältä. Yrityksen tuotanto on aloitettu uudelleen 7.11.2013.

Sydänpuu Ikkunat & Ovet -tuotenimen ikkunat ja ulko-ovet on yksi Pohjoismaiden tunnetuin ja arvostetuin haastavien saneeraus- ja restaurointikohteiden valmistaja. Sen tuotteita on valmistettu jo vuodesta 1928 lähtien. Yhtiön tuotteita on myyty kotimaan lisäksi Pohjoismaissa sekä Venäjällä. Yrityksen tuotantolaitos sijaitsee Joutsassa, jossa se on työllistänyt n. 20 henkilöä.

Profin Oy on tunnettu kotimainen, lähes 40 vuotta toiminut ikkunoiden, ulko-ovien ja liukulasiseinien valmistaja. Yrityksen tuotantolaitos sijaitsee Pudasjärvellä. Yhtiön tuotannosta yli puolet menee vientiin, pääasiassa Japaniin, Keski-Eurooppaan ja Venäjälle. Profin Oy:n tunnetuin tuote on tällä hetkellä liukulasiseinät, jossa yhtiö on markkinajohtaja kotimaassa.

Toteutetun kaupan myötä tulee Profin Oy keskittämään toiminnot saneeraus- ja restaurointikohteissa Sydänpuu Ikkunat & Ovet –tuotenimen alle Joutsaan ja vastaavasti Profin tuotteilla keskitytään uudiskohteisiin ja liukuovituotteisiin. Toteutetun järjestelyn kautta markkinoille saadaan korkean tason ikkuna- ja ovituotteisiin erikoistunut yritys, joka tarjoaa tuoteratkaisut kotimaan lisäksi laajoille vientimarkkinoille.

Keskeinen tavoite kaupalla on parantaa laajemmalla tuotevalikoimalla jalansijaa etenkin Venäjän markkinoilla. - Molemmilla yrityksillä on ollut vientitoimintaa Venäjälle, mutta yhdistetty korkean premium –tason tuotevalikoima tulee parantamaan selkeästi toimintamahdollisuuksia, toteaa toimitusjohtaja Mikko Haapala.

Toteutetun kaupan myötä on yrityksen tavoite kasvattaa Profin Oy:n 6M€:n liikevaihto yli 10M€:aan vuoden 2014 aikana.

Mikko Haapala

toimitusjohtaja, Profin Oy