Etusivu » Tiedotteet » Talous » Suomalaisyrityksen menestystarina – näin meistä tuli kansainvälistä huippuluokkaa

Numeron Oy

Julkaistu: 04.12.2015 klo 10:04
Julkaisija: Numeron Oy

Oltuaan kolme perättäistä vuotta suomalaisyrityksiä arvioivalla Deloitte Technology Fast 50 -listalla Numeron lukeutuu nyt myös EMEA-alueen nopeimmin kasvaviin teknologiayrityksiin. Deloitte Technology Fast 500 EMEA on kansainvälisesti arvostettu ohjelma, joka arvioi vuosittain Euroopan, Lähi-idän ja African teknologiayrityksiä mittarinaa liikevaihdon kasvu viimeisen neljän vuoden ajalta.

Deloitte Technology Fast 500 on ollut käynnissä jo 15 vuotta. Tänä vuonna 500 parhaimmistoon lukeutui Numeronin lisäksi vain 16 muuta suomalaistoimijaa, joten saavutus ei ole tullut sattumalta. Numeron on parantanut Fast 50 -listan sijoitustaan vuosi vuodelta tehtyään merkittävän strategisen suunnanmuutoksen vuonna 2010, ja tänä vuonna tamperelaislähtöinen ohjelmistotalo lunasti määrätietoisella työskentelyllään myös paikkansa kansainvälisessä huippujoukossa.

"Vuonna 2009 pohdimme ankarasti vahvuuksiamme markkinassa. Tiiviin stategiatyöskentelyn jälkeen pelkistimme osaamisemme. Ymmärrämme hyvin suurten henkilöstövaltaisten organisaatioden haasteet", selittää Numeronin toimitusjohtaja Seppo Varpukari. "Loimme aiemman kokemuksemme pohjalta uuden ohjelmiston, jonka suunnittelussa hyödynnettiin tehokkaasti usealla toimialalla opittuja parhaita käytäntöjä."

Tästä käännekohdasta Numeronin kasvu lähti täysin uusiin lukemiin, ja tänä päivänä sillä on asiakkaita useilla eri toimialoilla aina sosiaali- ja terveysalalta kiinteistöhuoltoon. "Meillä on alusta pitäen ollut tavoitteena kasvaa kannattavasti ja kansainvälistyä, joten tänä päivänä saavuttamamme tunnustus tuntuu hienolta", Varpukari jatkaa. "Vuosien aikana on ollut mielenkiintoista huomata, että työvoiman hallinnan haasteet ovat lähes yhdenmukaisia toimialasta riippumatta. Tänä päivänä tiedämme myös muiden Pohjoismaiden painivan samojen haasteiden edessä, joten toiveissamme on olla tulevaisuudessa avuksi vielä monille organisaatioille myös Suomen rajojen ulkopuolella."

Seppo Varpukari
Numeron Oy
seppo.varpukari@numeron.com

Deloitte Technology Fast 500 EMEA