Etusivu » Tiedotteet » Talous » Skanska korjaa toimistotiloja Varman omistukseen ja Stockmannin käyttöön Helsingin Pitäjänmäessä

Skanska Oy

Julkaistu: 16.04.2014 klo 16:15
Julkaisija: Skanska Oy

Skanska ja Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma ovat solmineet sopimuksen Helsingin Pitäjänmäessä sijaitsevien tilojen peruskorjauksesta Stockmannin käyttöön. Tiloihin tulee toimistoja, valmistuskeittiö ja ravintola.

Osoitteessa Takomotie 1−3 sijaitsevat, noin 17 000 bruttoneliömetrin kokoiset tilat ovat aikaisemmin olleet Nokia Siemens Networksin käytössä. Korjaustyöt ovat käynnissä, ja urakka valmistuu kesäkuussa 2014. Skanska vastaa hankkeessa sekä rakennus- että taloteknisistä töistä.

”Projektissa on otettu ympäristötehokkuus huomioon muun muassa käyttämällä materiaaleja tehokkaasti: purettujen väliseinien kipsilevyjä hyödynnetään uudelleen uusissa väliseinissä, ja aikaisemmin tiloissa olleita hyväkuntoisia jäähdytyspalkkeja, valaisimia ja sähkökouruja asennetaan myös uusittuihin tiloihin”, kertoo rakennuspäällikkö Ari Kotilainen Skanskalta.

Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Varma, rakennuttajapäällikkö Jari Toikka, puh. 040 509 6733, jari.toikka[at]varma.fi

Skanska Talonrakennus Oy, rakennuspäällikkö Ari Kotilainen, puh. 0400 877 147, ari.kotilainen[at]skanska.fi

Skanska Oy, viestintäpäällikkö Liisa Salmela, puh. 050 374 3070, liisa.salmela[at]skanska.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2013 oli noin 798 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 190.

www.twitter.com/skanskafinland

www.skanska.fi