Etusivu » Tiedotteet » Talous » Posti solmi rikkurisopimuksen SOL Oy:n kanssa

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry

Posti solmi rikkurisopimuksen SOL Oy:n kanssa

Julkaistu: 21.10.2015 klo 16:49
Julkaisija: Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry

Posti Oy on solminut vuokratyötä koskevan puitesopimuksen henkilöstön vuokrausyritys SOL Oy:n kanssa rikkurityövoiman käyttämiseksi, vaikka Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ei ole ilmoittanut työnantajalle tai julkisuuteen yhdestäkään työtaistelutoimesta.

PAU pitää työnantajan toimia provosoivina. Työnantaja ei aidosti pyri neuvottelutulokseen, vaan ajaa neuvottelut tarkoituksella työtaistelutilanteeseen ja valtakunnansovittelijalle.

Työnantajan tavoitteena työehtosopimusneuvotteluissa on työehtojen heikentäminen, palkanalennukset muun muassa erilaisia työaikakorvauksia leikkaamalla sekä muutosturvasopimuksen lopettaminen.

Työantajaliitto PALTA on jo aiemmin uhkaillut julkisuudessa joulun ajan postitoiminnan olevan vaarassa. PAU on neuvotellut koko ajan sopimuksen aikaansaamiseksi ennen lokakuun loppua.

Viestinvälitys- ja logistiikka-alan työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin tänään keskiviikkona 21.10. PAUn ja PALTAn välillä. Neuvotteluja jatketaan tiiviisti tällä viikolla. Edelleen on mahdotonta arvioida saavutetaanko neuvottelutulos ennen työrauhavelvoitteen päättymistä 31.10.2015, jonka jälkeen työtaistelutoimenpiteet ovat laillisia.

Heidi Nieminen, puheenjohtaja, puh. 050 340 3217

Esko Hietaniemi, liittosihteeri, puh. 0400 467 788

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry on Postin henkilöstöä edustava työntekijä- ja toimihenkilöjärjestö. PAU:n jäseniä työskentelee myös muissa yrityksissä, OpusCapitassa, G4S Cash Solution Oy:ssä ja Ahvenanmaan postissa, Posten Ålandissa. PAU on noin 30 000 jäsenellään alansa vahva edunvalvoja, joka ajaa jäsentensä taloudellisia, ammatillisia ja yhteiskunnallisia etuja.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki