Etusivu » Tiedotteet » Talous » Pikaneuvontaa ja aamukahvia – uusia palveluja yrittäjän tueksi Kotkan-Haminan seudulla

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 02.09.2016 klo 08:00
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor aloittaa yritystä perustaville ja jo yrittäjinä toimiville suunnatun pikaneuvonnan syyskuussa. Cursorin yritysneuvoja päivystää joka keskiviikko 7.9. alkaen klo 10–12 Cursorin tiloissa, os. Kyminlinnantie 6, 3. krs, Kotka. Pikaneuvonta (max noin 20 min) toimii jonotusperiaatteella, ilman ajanvarausta.

– Pikaneuvonta tuo yrittäjille ja yrittämisestä kiinnostuneille uuden vaihtoehdon saada vastaus tai ainakin neuvoa konkreettisiin pieniin kysymyksiin ja ongelmiin. Pikaneuvonta saattaa olla myös alku yritystoiminnan laajempaa kehittämiseen, toteaa yritysneuvoja Kalle Kallionpää.

Lisäksi Cursor, Kaakkois-Suomen TE-toimisto ja Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto järjestävät syksyn aikana tuoreille yrittäjille (noin puolesta vuodesta kahteen vuoteen yrittäjinä toimineille) suunnattuja aamukahvitilaisuuksia vaihtuvilla teemoilla. Ensimmäinen tilaisuus järjestetään ke 28.9. klo 8–9.30 Eagle-talon auditoriossa, os. Kyminlinnantie 6, Kotka. Aamukahvin lomassa keskustellaan verkkomarkkinoinnista ja sosiaalisesta mediasta. Seuraavat aamukahvitilaisuudet pidetään ke 9.11. ja ke 14.12.

– Aamuhetkissä käsitellään tärkeitä alkuvaiheen yritystoiminnan kysymyksiä ja ongelmia. Tilaisuuksissa yrittäjät voivat myös tavata muita yrittäjiä ja sen tuloksena vaikka luoda kokonaan uusia palveluja, kannustaa Kalle Kallionpää.

Pikaneuvonta ja aamukahvitilaisuudet täydentävät Cursorin palvelutarjontaa yrityksen perustajille ja kehittäjille. Valikoimaan kuuluvat entuudestaan mm. henkilökohtainen yritysneuvonta, yhteisneuvontatilaisuudet ja sähköiset työkalut kuten liikeideatesti, Yritystulkki-tietopankki, toimitilarekisteri ja neuvontavideot. Palvelut ovat maksuttomia Kotkan-Haminan seudun yrittäjille ja yritystoimintaa suunnitteleville.

Koottua tietoa yrityksen perustamiseen

Cursor järjestää säännöllisesti Kotkan-Haminan seudulla yrityksen perustajille ja yrittämisestä kiinnostuneille maksuttomia yhteisneuvontatilaisuuksia.  Yhteisneuvontatilaisuuden ensimmäisessä osassa, teoriaosuudessa, käydään läpi mm. yrityksen kannattavan toiminnan edellytyksiä, yrityksen rahoitusvaihtoehtoja, yritysmuotoja, verotusta, riskienhallintaa ja tulevia kehittämistoimenpiteitä. Osallistujia opastetaan lisäksi mm. markkinoinnissa, asiakaspalvelussa, verkostoitumisessa ja yrittäjän sosiaaliturvaan liittyvissä kysymyksissä. Toisessa osassa, laskentaosuudessa, perehdytään käytännössä yrityksen kannattavuuden arviointiin kannattavuuslaskelman avulla.

Syyskauden 1. teoriaosuus järjestetään ke 7.9. klo 13–16 Eagle-talon auditoriossa, os. Kyminlinnantie 6, Kotka. Ilmoittautuminen: neuvonta@cursor.fi tai 040 190 2500.

Lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet syksyn tilaisuuksiin löytyvät Cursorin tapahtumakalenterista: http://www.cursor.fi/fi/cursor/tulevia-tapahtumia-ja-koulutuksia

Kalle Kallionpää, yritysneuvoja, 040 190 2564, kalle.kallionpaa@cursor.fi

Mika Saarinen, palvelupäällikkö, Nuorten yritysten liiketoimintojen tukipalvelu eli NYT, 040 190 2538, mika.saarinen@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon