Etusivu » Tiedotteet » Talous » Peter Nymanista Oy SCA Hygiene Products Ab:n toimitusjohtaja

SCA Hygiene Products

Peter Nymanista Oy SCA Hygiene Products Ab:n toimitusjohtaja

Nimitys.
Julkaistu: 30.09.2016 klo 12:44
Julkaisija: SCA Hygiene Products

Peter Nyman on nimitetty 9.9.2016 alkaen Oy SCA Hygiene Products Ab:n toimitusjohtajaksi. Toimitusjohtajuuden lisäksi hän jatkaa kuluttajatuotteiden kaupallisena johtajana Suomessa ja Baltiassa. Nyman tuli SCA:n palvelukseen vuonna 2013, kun SCA osti Georgia-Pacificin (GP) Euroopan liiketoiminnot. Hän vastasi tuolloin kaupallisena johtajana GP:n kuluttajaliiketoiminnasta Pohjoismaissa ja Baltiassa.

”On todella hienoa ja kunnia saada vastuu SCA:n Suomen tytäryhtiöstä. SCA on perinteikäs, vastuullinen ja arvostettu moderni yritys. Olen erittäin ylpeä osaavasta ja ammattitaitoisesta henkilökunnastamme sekä upeista tuotteistamme, jotka ovat osa lähes jokaisen suomalaisen arkipäivää”, kertoo toimitusjohtaja Peter Nyman.

Samassa yhteydessä terveysliiketoiminnasta ja inkontinenssituotteista vastaavaksi kaupalliseksi johtajaksi Suomessa ja Baltiassa on nimitetty Pete Lauhaluoma. Hän on ollut SCA:n palveluksessa vuodesta 1998 lähtien ja on viimeksi toiminut Baltian maiden kaupallisena johtajana.

Peter Nyman, maajohtaja, SCA Hygiene Products
Matkapuhelin 040 545 4555
peter.nyman@sca.com

SCA on ruotsalainen, globaalisti toimiva hygienia ja metsäteollisuusyhtiö, joka kehittää ja valmistaa vastuullisesti hygieniatuotteita, pehmopaperia ja metsätuotteita. SCA:lla on Suomessa pehmopaperitehdas Nokialla, missä valmistetaan Lotus- ja Tork-tuotteita. Vuonna 2015 yhtiön liikevaihto oli 12,3 miljardia euroa. SCA-ryhmä työllistää noin 44 000 ihmistä. Hygieniatuotteiden valikoimaan kuuluu globaaleja tuotemerkkejä, kuten TENA ja Tork, sekä alueellisia tuotemerkkejä, kuten Libero, Libresse ja Lotus. Yritys on saanut useita tunnustuksia kestävän kehityksen toiminnastaan. Lisää tietoa SCA:sta, hygieniasta ja kestävästä kehityksestä osoitteessa www.sca.com.