Etusivu » Tiedotteet » Talous » Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy on Suomen toiseksi paras kehittämisyhtiö

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy on Suomen toiseksi paras kehittämisyhtiö

Julkaistu: 19.05.2016 klo 13:36
Julkaisija: Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

Yrittäjien arviot kehittämisyhtiöiden toiminnasta toivat Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:lle jaetun toisen sijan vuoden 2016 Elinkeinopoliittisen mittaristossa. Kyselyssä arvioitiin kehittämisyhtiön tukea yritysten toiminnan kehittämisessä, toiminnan ja palveluiden tunnettuutta, elinkeinopoliittisten tavoitteiden toteuttamista sekä tavoitteiden ja painopisteiden tiedottamista.

Miksei sijoittui jaetulle toiselle sijalle Seinäjoen kanssa häviten vain muutaman sadasosapisteen erolla mittariston voittaneeseen Joensuuhun.  Mikkelin tulos parani tuntuvasti verrattuna edelliseen, vuonna 2014 tehtyyn mittaukseen.

”Olen todella iloinen tästä nimenomaan yrittäjiltä saadusta tunnustuksesta.  Syksyllä 2015 tekemämme fuusio ja painopisteen siirto selkeämmin yrityksiä palvelevaksi organisaatioksi ei voisi saada parempaa kiitosta. Kunnia tästä kuuluu koko Miksein henkilöstölle.  Raskaan fuusion ja siitä seuranneiden muutosten jälkeen kylläkin tiesimme olevamme oikealla polulla, mutta valtakunnallinen huippusijoitus tuli yllätyksenä” toteaa toimitusjohtaja Kari Paukkeri.

”Tulos merkitsee myös eräänlaista työvoittoa, sillä rahoituksemme on tällä hetkellä asukaslukuun suhteutettuna noin kolmanneksen pienempi kuin kärkikymmenikön keskiarvo, jopa vielä vähemmän verrattuna esimerkiksi kahdeksanneksi sijoittuneeseen Ouluun”.

Mikkelin kaupunki puolestaan ylsi sijalle seitsemän suurten kuntien elinkeinopolitiikkaa vertailtaessa.

Elinkeinopoliittinen mittaristo (ELPO) -kyselyllä kartoitetaan joka toinen vuosi kuntien ja yrittäjien yhteistyötä sekä elinkeinopolitiikan tilaa valtakunnallisesti, alueellisesti ja kuntakohtaisesti.

Kari Paukkeri, toimitusjohtaja, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy, 0400 897 014, kari.paukkeri@mikseimikkeli.fi

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy luo työtä mikkeliläisille tukemalla yritysten kehitystä, kasvua ja vientiä. Miksei palvelee yrittäjiä liiketoimintasuunnitelman laatimisvaiheesta alkaen, kaikissa kehitysvaiheissa. Asiantuntijamme auttavat yrityksiä sijoittumaan, löytämään työvoimaa, kehittämään liiketoimintaa sekä luomaan kansallisia ja kansainvälisiä verkostoja. Lisää meistä www.mikseimikkeli.fi