Etusivu » Tiedotteet » Talous » Metso toimittaa massatavarankäsittelylaitteistoa Heavy Engineering Corporationille Intiaan

Julkaistu: 27.10.2008 klo 15:03
Julkaisija:

Metso toimittaa massatavarankäsittelylaitteistoa Heavy Engineering Corporationille (HEC) sen materiaalienkäsittelyprojektiin Steel Authority of Indian (SAIL) Rourkelan terästehtaalle Orissaan, Intiaan. Laitoksen on suunniteltu käynnistyvän helmikuussa 2011. Tilauksen arvo on noin 15 miljoonaa euroa ja se sisältyy Metso Mineralsin kolmannen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin.

Tilaus sisältää junavaunujen kippauslaitteen, kaksi lamellisyötintä, useita erilaisia keräimiä ja keräyskuormaimia, syöttimiä sekä siirtovaunun. Tilaukseen sisältyy myös suunnittelu-, pystytyksen valvonta-, testaus- ja käynnistyspalvelut.

Massatavarankäsittelylaitteisto tulee perustettavalle malmin varastointi- ja sekoituslaitokselle sekä Rourkelan raakateräksen jalostuslaitoksen laajennukseen. Valmistuttuaan projektin arvioidaan käsittelevän 4,2 miljoonaa tonnia raakaterästä vuodessa.

Heavy Engineering Corporation Ltd (HEC) on perustettu vuonna 1958 Ranchissa, Intiassa. Intian valtion omistama HEC on yksi Intian suurimmista teollisuusryhmittymistä. Yritys suunnittelee, valmistaa ja toimittaa uusia laitteita, työstökoneita ja varaosia sekä toteuttaa suuria kokonaisprojekteja keskeisille teollisuudenaloille.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka liikevaihto vuonna 2007 oli yli 6 miljardia euroa. Metson yli 27 000 työntekijää noin 50 maassa palvelee asiakkaita massa- ja paperiteollisuudessa, kiven- ja mineraalienkäsittelyssä, energiateollisuudessa sekä valituilla muilla teollisuudenaloilla. www.metso.com

Lisätietoja lehdistölle (englanniksi):

Andrew Lewis, johtaja, Mining-liiketoimintalinja, Metso Minerals Intia, puh. +44 7775 818601