Etusivu » Tiedotteet » Talous » LT Ville Remes Pihlajalinna-konserniin yksityisen sairaalatoiminnan johtajaksi

Pihlajalinna-konserni

LT Ville Remes Pihlajalinna-konserniin yksityisen sairaalatoiminnan johtajaksi

Julkaistu: 03.09.2013 klo 10:00
Julkaisija: Pihlajalinna-konserni

Lääketieteen tohtori, dosentti Ville Remes (40) on nimitetty Pihlajalinna-konsernin yksityisen sairaalatoiminnan liiketoimintajohtajaksi syyskuun alusta. Remes on kirurgian, ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri. Uuteen virkaansa hän siirtyy Peijaksen sairaalan ylilääkärin tehtävistä.

– Pihlajalinna-konsernin tavoitteena on yksityisen sairaalatoiminnan valtakunnallinen laajentaminen, jonka vuoksi organisaatiomme kaipasi vahvistusta, Pihlajalinna-konsernin varatoimitusjohtaja Leena Niemistö toteaa. Niemistö vastaa Pihlajalinna-konsernin yksityisestä liiketoiminnasta.

– Ville Remes on erittäin pätevä henkilö täydentämään nykyistä osaamistamme. Remeksellä on vahva asiantuntemus sekä kuntasektorin toiminnasta että yksityisistä ostopalveluista ja myös vankkaa hallinnollista kokemusta, Pihlajalinna-konserniin kuuluvan Lääkärikeskus Dextran operatiivisten palvelujen ylilääkäri Mikko Kirjavainen jatkaa.

Ville Remes on toiminut 15 vuotta Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS) sairaaloissa. Pihlajalinna-konsernin kanssa hän on tehnyt yhteistyötä ensimmäisen kerran vuonna 2005.

– Tämä liiketoimintajohtajan virka on uusi. Tavoitteena on kehittää hyviä hoitokäytäntöjä konsernin tasolla. Oleellista on palvelujen korkea ja mitattavissa oleva laatu.

– Uskon Pihlajalinnan-konsernin yksityisillä sairaalapalveluilla olevan paljon uusia mahdollisuuksia. Henkilökunta on innostunutta ja kaikki tahtovat samaan suuntaan. Silloin tavoitteetkin saavutetaan paremmin, Ville Remes sanoo.

Pihlajalinna-konserni

Liiketoimintajohtaja Ville Remes

gsm 040 641 8111

ville.remes@pihlajalinna.fi

Varatoimitusjohtaja Leena Niemistö

gsm 050 597 9505

leena.niemisto@dextra.fi

leena.niemisto@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna-konserni on Suomen suurin kotimaisessa omistuksessa oleva sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottaja. Pihlajalinna on perustettu vuonna 2001, ja sen omistajina ovat yhtiön henkilökunta, Keskinäinen Vakuutusyhtiö LähiTapiola sekä suomalainen rahasto. Pihlajalinna-konserni tuottaa sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluja kunnille ja erittäin korkeatasoisia, laatupalkittuja yksityispalveluita mm. Dextra Urheilu- ja tapaturmaklinikalla, Dextra Plastiikkakirurgisessa sairaalassa (ent. Professori Nordströmin plastiikkakirurginen sairaala) sekä Pihlajalinna-lääkäriasemilla ja sairaalassa. Pihlajalinnan liikevaihtoarvio vuodelle 2013 on noin 115 miljoonaa euroa, ja yhtiössä työskentelee yli 1 400 terveydenhuollon ammattilaista.