Etusivu » Tiedotteet » Talous » Lassila & Tikanojan pääkonttori muuttaa Tikanpesään Pitäjänmäelle

Lassila & Tikanoja

Lassila & Tikanojan pääkonttori muuttaa Tikanpesään Pitäjänmäelle

Julkaistu: 21.12.2015 klo 09:42
Julkaisija: Lassila & Tikanoja

L&T:n pääkonttori siirtyy tammikuussa 2016 Helsingin Lassilasta Pitäjänmäkeen muutaman kilometrin päähän nykyisestä pääkonttorista.

Tammikuussa noin 400 l&t:läistä siirtyy Valimotielle. Pääkonttori on keskeisellä paikalla Vihdintien varrella, hyvien kulkuyhteyksien solmukohdassa Helsingin Pitäjänmäellä. Puolen kilometrin säteellä on useita bussipysäkkejä ja Valimon juna-seisake.

- Haluamme muuttaa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi ja filosofiamme mukaisesti emme halunneet rakentaa uutta lasipytinkiä vaan muutamme remontoituun toimitilaan. Siirrymme samalla monitilatoimistoon, jolloin suurin osa meistä ja myös johtoryhmä työskentelee yhteiskäyttöisissä työpisteissä, sanoo toimitusjohtaja Pekka Ojanpää.

Monitilatoimisto muuttaa työntekoa

Kaikki L&T:n uudistettavat tilat toteutetaan jatkossa lähtökohtaisesti monitilatoimiston mallilla. Olemme suunnitelleet myös asiakkaillemme vastaavanlaisia monitilatoimistoja.

- Monitilatoimistoon siirtyminen haastaa meitä kaikkia ajattelemaan työn tekoa uudella tavalla. Kannustamme L&T:llä esimerkiksi joustavaan ja tarpeen mukaiseen etätyöhön niissä toiminnoissa ja tehtävissä, joissa se on mahdollista, kertoo muuttoprojektista vastaava Tutu Wegelius-Lehtonen.

- Toivomme myös, että paremmat pukuhuone- ja säilytystilat sekä järeillä kiinnitystelineillä varusteltu pyörien säilytystila lisäisivät l&t:läisten työmatkaliikuntaa, hän jatkaa.

Pääkonttorin uusi nimi on Tikanpesä

Pääkonttorin nimikilpailussa henkilöstön suosikiksi nousi Tikanpesä.

- Meillä on myös toimisto Valimotiellä Vantaalla. Pääkonttorin nimeäminen Tikanpesäksi helpottaa erottamaan osoitteet toisistaan ja toivottavasti auttaa vieraitakin löytämään oikeaan osoitteeseen, Wegelius-Lehtonen sanoo.

7.1.2016 alkaen pääkonttorin uusi osoite on

Lassila & Tikanoja Oyj
Valimotie 27
00380 Helsinki