Etusivu » Tiedotteet » Talous » LähiTapiolan yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen

LähiTapiola

LähiTapiolan yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen

Julkaistu: 15.05.2014 klo 12:58
Julkaisija: LähiTapiola

LähiTapiola-ryhmän yhtiöissä kevään aikana käydyt yhteistoimintaneuvottelut henkilöstömäärän vähentämisestä on saatu kokonaisuudessaan päätökseen.  Yhteistoimintaneuvottelujen tuloksena LähiTapiolan henkilöstömäärää vähenee tuotannollisin ja taloudellisin perustein yhteensä 244 työntekijällä. Henkilöstövähennyksillä ja muilla tehostamistoimilla saavutetaan tavoitteena ollut noin 20 miljoonan euron kustannussäästö vuodelle 2014.

Luonnollinen poistuma ja muu vaihtuvuus hyödynnettiin täysimääräisesti yhteistoimintamenettelyn aikana. Henkilöstömäärän vähennykset painottuivat tuki- ja kehitystoimintoihin, mutta ne koskivat myös vahinkovakuutus-, henki- ja alueyhtiöitä.

LähiTapiola on käynnistänyt useita tukitoimia vähennysten kohteeksi joutuneelle henkilöstölle. Toimenpiteitä ovat mm. tuki uuden työpaikan löytämiseksi sekä yrittäjyys-, muutos- ja esimiesvalmennukset.

YT-neuvottelujen syynä olivat kannattavuuden parantaminen kustannussäästöillä, sekä toimintatapojen ja toiminnan tehostaminen uudelleenjärjestelyillä.  Arvio vähennysmäärästä YT-neuvottelujen käynnistyessä oli 400 henkilöä.  LähiTapiolan henkilöstömäärä oli vuoden 2014 alussa noin 4000.

Lisätiedot:

Jyrki Antikainen, viestintäjohtaja

Yhteydenotot myös LähiTapiolan mediapäivystykseen: