Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kummola hävisi, sananvapaus voitti – tiedotustilaisuus klo 14 Pressiklubilla

Into Kustannus

Kummola hävisi, sananvapaus voitti – tiedotustilaisuus klo 14 Pressiklubilla

Julkaistu: 03.04.2014 klo 10:18
Julkaisija: Into Kustannus

Julkaisuvapaa heti

Helsingin käräjäoikeus hylkäsi tänään ennakkosensuurihakemuksen, jolla yritettiin estää Pentti Sainion kirjan KUMMOLAN KÄÄNTÖPIIRI – URHEILUVIIHTEEN KULISSIEN TAKAISTA PELIÄ julkaiseminen. Into Kustannus aikoo julkaista kirjan tänä keväänä.Kummolan kääntöpiiri

Into Kustannus ja kirjailija Pentti Sainio järjestävät tiedotustilaisuuden klo 14.00 Pressiklubilla (Helsingin Rautatieasema, Pullman barin takahuone): paikalla Pentti Sainion ohella asianajaja Erkki Aurejärvi ja kustantaja Jaana Airaksinen.

On ilmeistä, että Kalervo Kummolan ja Jääkiekkoliiton nyt Käräjäoikeudessa hylätty turvaamistoimihakemus on selkeässä ristiriidassa perustuslaissa turvatun sananvapauden kanssa, ja heidän kanteessaan esitetyt vaatimukset perusteettomia ja lain vastaisia, jopa perustuslain vastaisia.

Hakemuksen hyväksyminen olisi merkinnyt täysimääräistä ennakkosensuuria. Pentti Sainio ja Into Kustannus ovat tyrmistyneitä yrityksestä kieltää julkista keskustelua ja rajoittaa sananvapautta. Käräjäoikeuden mukaan sananvapauden käyttämistä ei voi ennakolta estää mikään viranomainen tai yksityinen taho.

Kirjan sisältö on tärkeä ja koskee jokaista suomalaista veronmaksajaa. Se kertoo perusteellisesti ja selkeästi miten valtavia rahasummia urheilussa liikkuu.

Urheiluviihteen takana on pienten piirien rahapeliä, jonka rahavirrat usein halutaan kätkeä suurelta yleisöltä lukuisiin eri yhteisöihin ja verkostoihin, jotka on rakennettu hämärtämään rahavirroista hyötyjät. Sisäpiiri vaikuttaa monisäikeisillä operaatioilla mediassa, politiikassa ja urheiluviihteessä.

Useisiin lähteisiin nojautuva KUMMOLAN KÄÄNTÖPIIRI on tutkivan toimittajan Pentti Sainion 16 vuoden selvitystyön tulos.

Lisätiedot:
Jaana Airaksinen / Into Kustannus
jaana.airaksinen@intokustannus.fi

Lataa painokelpoinen kansikuva:

Into on ketterä ja ärhäkkä kustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

www.intokustannus.fi | www.mondediplo.fi | www.into-ebooks.com | www.facebook.com/intokustannus