Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kotkan-Haminan seudun metallialan yritykset ja Cursor ovat yhdessä mukana Alihankinta 2014 -messuilla Tampereella

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 05.09.2014 klo 07:55
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 16. – 18.9.2014 järjestettävillä Alihankinta-messuilla ovat mukana teollisuuden alihankinnan ammattilaiset Suomesta ja maailmalta.

Osastolla ovat yhdessä Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy:n kanssa mukana seuraavat metallialan alihankintaan ja tilaustöihin erikoistuneet yritykset:

HNR-Konepaja Oy

Juhani Haavisto Oy

Kotkan Konepaja Oy

Power Tech - Group

Työkaluhiomo H. Sunila Ky

C-hallissa sijaitsevalla yhteisosastolla C549 tuodaan näkyvästi esille seudun vahvaa metallialan osaamista ja kartoitetaan alan uusia kasvun ja kehittymisen mahdollisuuksia sekä tarjotaan tietoa Kotkan-Haminan seudusta. Osastolla esitellään myös seudun sijoittumismahdollisuuksia ja -palveluja yrityksille. Esimerkiksi HaminaKotkan satama, joka on Suomen suurin vienti- ja tuontisatama, tarjoaa sinne sijoittuville teollisille toimijoille mahdollisuudet hyödyntää niin logistista osaamista kuin teollisia synergiaetuja. Seudulla tehdään laajaa ”BusinessMooring” -yhteistyötä, jotta tätä mahdollisuutta osattaisiin hyödyntää entistä paremmin.

Yhteisosallistuminen on myös osa Kymenlaakson Y4 – elinkeinoilmaston ja yrittäjyysilmapiirin kehittämishanketta, jonka tarkoituksena on kehittää koko Kymenlaakson maakunnan kilpailukykyä muokkaamalla seudun elinkeinoilmastoa ja yrittäjyysilmapiiriä vetovoimaisemmaksi yrityksille, parantaa yritysten huomioimista julkisessa päätöksenteossa ja yrityksille suunnatuissa palveluissa.

Messut ovat avoinna tiistaina 16.9. ja keskiviikkona 17.9. kello 9.00–17.00 sekä torstaina 18.9. kello 9.00–16.00. Tapahtuman internetsivut ja kävijärekisteröityminen osoitteessa www.alihankinta.fi. Kansainväliset Alihankinta-messut keräävät yli 1000 näytteilleasettajaa Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Esillä ovat metalli-, elektroniikka-, muovi- ja kumiteollisuus, teollisuuden ICT-ratkaisut sekä suunnittelu- ja konsultointitoiminta. Tapahtuman pääteemana tänä vuonna on koneenrakennus.

Lisätietoja: projektipäällikkö Jouko Luode, Cursor Oy p. 040 190 2551, jouko.luode@cursor.fi

Lisätietoja BusinessMooringista: myyntijohtaja Harri Eela, Cursor Oy puh. 040 190 2508, harri.eela@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon