Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kasvu pohjoismaalaisilla markkinoilla edellyttää monikulttuurista johtamista

MPS-Yhtiöt

Kasvu pohjoismaalaisilla markkinoilla edellyttää monikulttuurista johtamista

Kutsu.
Julkaistu: 19.09.2014 klo 09:29
Julkaisija: MPS-Yhtiöt

Tervetuloa MPS aamiaistilaisuuteen torstaina 25.9.2014 klo 8.30-10.30

Kun pohjoismaalaisen yhtiön on aika kasvaa, kannattaa katse ensimmäisenä suunnata rajojen yli toiseen pohjoismaahan. Menestyksekästä kasvua edesauttaa toisen pohjoismaalaisen busineskulttuurin osaaminen ja erilaisuuksien sekä yhtäläisyyksien tunnistaminen.

Uuden liiketoiminta-alueen haltuunotto tai eloon herättäminen Skandinavian markkinoilla helpottuu, kun tunnistaa yrityskulttuurien vaihtelun riskit sekä eri kulttuurien vahvuudet ja heikkoudet. Näin sopeutuminen toisen maan markkinoille on helpompaa ja menestys on varmempaa, ja yhtiö on kilpailukykyinen tiukalla markkinoilla.

Tule mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan miten kulttuurien erot näkyvät johtamisessa käytännössä? Miten johtamista voisi pohjoismaissa kehittää ja oppia muilta pohjoismaalaisilta yrityksiltä? Miten tämä tulisi ottaa huomioon HR-näkökulmasta kun johdetaan henkilöstöä?

Ilmoittaudu osoitteeseen mps@mps.fi >>

MPS:n teettämässä tutkimuksessa vuonna 2006 ilmeni suuria eroavaisuuksia eri pohjoismaisten johtoryhmien toimivuudessa. Vain alle puolet (49%) vastanneista ruotsalaisjohtajista oli sitä mieltä että johtoryhmä toimii hyvin tiiminä. Suomessa vastaava luku oli 58 prosenttia.

Tule kuuntelemaan kokeneita pohjoismaalaisia johtajia ja MPS Ruotsin vetäjiä sekä keskustelemaan aiheesta sekä muista teemoista, jotka vallitsevat Skandinavian ja pohjoismaiden markkinoilla. Annamme tarpeellisia vinkkejä pohjoismaalaisilla markkinoilla menestymiseen ja kasvuun.

Tervetuloa ja tilaisuuden avaus
Jaakko Norilo,
Director MPS International, MPS Enterprises

Tuloksekas Suomi-Ruotsi -johtoryhmätyö ja johtajuus
Kai Kaasalainen, Toimitusjohtaja, Tamro Oyj

Pohjoismainen monikultuurinen johtoryhmä toimivaksi
Christopher Thölix, Managing Partner, MPS Sweden

Kokemuksia kansainvälisen konsernin johtoryhmätyöskentelystä Suomi-Ruotsi johtamiskulttuureissa
Martti Ala-Härkönen, Talous- ja rahoitusjohtaja, Cramo Oyj

How to recruit and engage Nordic business executive - headhunter's experience

Fredrik Von Schantz, Managing Director, MPS Sweden

Aamiaista tarjolla klo 8.30 alkaen.
Ohjelma alkaa klo 8.45.

Tilaisuus on maksuton.

MPS-Yhtiöt
Paciuksenkatu 27, 4 krs.