Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kansallisbaletti lähtee jälleen kesäkiertueelle ympäri Suomen

Danske Bank

Kansallisbaletti lähtee jälleen kesäkiertueelle ympäri Suomen

Julkaistu: 19.05.2015 klo 13:27
Julkaisija: Danske Bank

19.5.2015

Joukko Kansallisbaletin tanssijoita lähtee jälleen huippusuositulle kesäkiertueelle ympäri Suomea yhteistyössä Danske Bankin kanssa. Kesäkiertueella vieraillaan kuudessa suomalaisessa kaupungissa toreilla ja muilla estradeilla maksuttomissa tapahtumissa. Kiertue alkaa Vaasasta keskiviikkona 3.6. ja päättyy Kuopioon keskiviikkona 10.6.

Ohjelmassa on katkelmia klassisista baleteista Don Quijotesta Bajadeeriin ja tämän hetken suosikeista Kesäyön unelmasta Kaunottareen ja hirviöön. Mukana on myös nykytanssia sekä tanssijoiden omia koreografioita. Koreografeina ovat mm. Jouka Valkama, Anna Sariola ja Samuel Števik.

Kiertueaikataulu:

ke 3.6. Vaasa, Kauppatori klo 18

to 4.6. Turku, Varvintori klo 18

pe 5.6. Tampere, Keskustori klo 18

ma 8.6. Lahti, satama klo 18

ti 9.6. Jyväskylä, Lounaispuiston lava klo 18

ke 10.6. Kuopio, Matkustajasataman lava klo 20

Aiempien vuosien tapaan kesäkiertueen esitykset nähdään kaupunkien ulkoilmanäyttämöillä ja tilaisuuksiin on vapaa pääsy. Tilaisuuksiin ei tarvitse lippua. Kuopion esitys on osa Kuopio Tanssii ja Soi -tapahtumaa. Esityksissä on säävaraus.

- Haluamme olla mukana tuomassa rakastetuimmat balettiklassikot kaikkien suomalaisten ulottuville ja kutsua tutustumaan tanssimuotoon koko perheen voimin. Kesäiltojen ulkoilmatapahtumissa on ainutlaatuinen tunnelma, joten kannattaa ehdottomasti saapua paikalle, sanoo toimitusjohtaja Risto Tornivaara Danske Bankista.

Helsingissä ja Oulussa tänä vuonna Baletti All Stars

Helsingin ja Oulun esitykset järjestetään tänä vuonna ennen kesäkiertuetta, Baletti All Stars –tapahtumina.

Helsingissä Baletti All Stars tanssitaan Helsingin jäähallissa (Nordenskiöldinkatu 11-13) lauantaina 23.5. klo 18. Oulussa Baletti All Stars valtaa Ouluhallin (Ylioppilaantie 4) perjantaina 29.5. klo 18. Helsingistä Ouluun tanssijat matkaavat balettijunalla, joka lähtee matkaan 28.5. Helsingistä ja Helsingin, Tampereen ja Seinäjoen asemilla tullaan näkemään yllätysohjelmaa ennen junan lähtöä.

Baletti All Stars -esityksissä nähdään koko Kansallisbaletti esittämässä upean valikoiman parhaita paloja rakastetuimmista balettiklassikoista Pähkinänsärkijästä Don Quijoteen ja kiinnostavimmista nykybaletin teoksista, kuten huippusuositusta Minus 7:sta. Liput All Stars –tapahtumiin ovat saatavilla Lippupisteestä. Lippujen hinta on 10 euroa.

- Tanssi tuottaa iloa, hoitaa sielua ja lujittaa yhteishenkeä. Myös tanssin katsominen on stimuloivaa, ja Kansallisbaletti haluaa esitellä tanssin eri muotoja, sen keinoja kertoa tarinoita, koskettaa, vavahduttaa, liikuttaa ja elähdyttää. Haluamme myös tänä vuonna tarjota tanssin iloa koko Suomessa, ja tulemme suomalaisten luo perinteisellä kesäkiertueella Danske Bankin tuella, sanoo Kansallisbaletin taiteellinen johtaja Kenneth Greve.

Lisätietoja ja kiertuekalenteri löytyvät osoitteesta www.danskebank.fi/baletti.

Lisätiedot:

Risto Tornivaara, toimitusjohtaja, Danske Bank, puh. 010 546 6676

Kenneth Greve, taiteellinen johtaja, Suomen Kansallisbaletti, puh. 09 4030 2400

Kuvia median käyttöön:

Painoresoluutiokuvia edellisvuosien kesäkiertueilta.

Kuvaaja: Jonas Lundqvist 2014

Kuvaaja: Sakari Viika 2012

Vapaa käyttöoikeus teosta tai Suomen Kansallisoopperaa / Suomen Kansallisbalettia esittelevän artikkelin yhteydessä. Kuvaajan nimi mainittava.

Danske Bank on Pohjoismaiden johtavia pankkikonserneja, joka palvelee henkilö-, yritys- ja yhteisöasiakkaita 15 maassa. Suomessa tuotamme asiakaslähtöisiä pankkiratkaisuja lähes miljoonan asiakkaamme tarpeisiin. Danske Bankilla on erinomainen kansainvälinen asiantuntijaverkosto ja olemme modernien mobiili- ja tablettipankkipalvelujen edelläkävijä.