Etusivu » Tiedotteet » Talous » INNOSUOMI tuo mainetta ja kunniaa

INNOSUOMI tuo mainetta ja kunniaa

Julkaistu: 02.06.2009 klo 12:43
Julkaisija:

INNOSUOMI-kilpailu tuo voittajille ennen kaikkea mainetta ja kunniaa sekä innovaatioille lisää tunnettuutta. INNOSUOMI-kilpailu haastaa jälleen innovatiiviset ja luovat suomalaiset kilpailemaan arvostetusta palkinnosta. Tämänvuotisella kilpailulla halutaan nostaa esiin materiaali- ja energiatehokkuutta parantavia innovaatioita.

INNOSUOMI 09 –teema materiaali- ja energiatehokkuus on monessa suhteessa hyvin ajankohtainen. Materiaalien käytön tehostamisella ja energiatehokkuudella vastataan keskeisiin ilmastotavoitteisiin, mutta myös talouden tuomiin haasteisiin, johtaja Risto Suominen Suomen Yrittäjistä sanoo.

Osallistumalla kilpailuun yritys voi testata oman innovaationsa kilpailukykyä arvovaltaisen INNOSUOMI-raadin edessä ja saada palauteta innovaation merkittävyydestä. Tämä tuo varmuutta omaan toimintaan. Siksi jo osallistuminen kannattaa, Suominen sanoo.

Aikaisemmin palkitut yritykset ovat selvästi hyötyneet palkinnon tuomasta maineesta ja kunniasta. St 1 Biofluelsin toimitusjohtaja Mika Aho toteaa yrityksensä käyttäneen saamaansa palkintoa ”häikäilemättä hyväksi”. Hänen mukaansa välitön merkitys on tunnettuuden nousu. Biovakka Oy:n toimitusjohtaja Janne Lehtonen puolestaan kertoo, että palkinto sai suuret yritykset kiinnostumaan Biovakan liiketoiminnasta ja sitä kautta yritys sai lisää pääomaresursseja. Oululaisen iLog Oy:n toimitusjohtajan Mika Pukarin mukaan INNOSUOMI-palkinto toi uskottavuutta alkavalle yritykselle.

Hakemukset syyskuun loppuun mennessä

INNOSUOMI-kilpailun palkintoehdokkaana voi olla yritys, yhteisö tai henkilö teemaan liittyvällä ehdotuksellaan. Hakija lähettää hakemuksensa maakunnalliseen kilpailuun. Maakunnista 1-3 ehdokasta pääsee jatkoon valtakunnalliseen kilpailuun. Kilpailuaikaa on 30.9.2009 asti. Maakunnalliset palkinnot jaetaan loka-marraskuussa ja valtakunnalliset, tasavallan presidentin INNOSUOMI-palkinnot joulukuussa 2009.

Lisätietoja kilpailusta ja kilpailulomake

OnLine uutiset