Etusivu » Tiedotteet » Talous » Ihastumisia ja rakastumisia SUOMEN SUURIMMASSA KUVATAIDETAPAHTUMASSA Helsingin Kaapelitehtaalla sunnuntaihin 20.3.2016 saakka

tm•galleria, Taidemaalariliitto

Julkaistu: 17.03.2016 klo 08:30
Julkaisija: tm•galleria, Taidemaalariliitto

TAIDEMAALARILIITON JÄTTILÄISMÄINEN TEOSVÄLITYS 20.3.2016 SAAKKA

597 taidemaalaria - lähes 1600 taideteosta

Maalaustaiteen vuosittainen suurtapahtuma on valloittanut Kaapelitehtaan Merikaapelihallin Helsingissä. Tapahtuma on avoinna vielä tämän viikon. Toivotamme yleisön sankoin joukoin tervetulleeksi avarin katsein, avoimin mielin, ihmettelemään, ihastumaan ja rakastumaan!

Teosvälitys tarjoaa ainutlaatuisen näköalapaikan Suomen tämänhetkiseen maalaustaiteeseen ja sen tekijöihin. Teosten tyylillinen kirjo on laaja ja toteutustavoiltaan ne edustavat useita maalaustaiteen tekniikoita. Mukana on paljon sekä nuoria vasta uransa alkuvaiheessa olevia taiteilijoita että urallaan jo pidemmälle ehtineitä. Suuresta määrästä löytää aina itseään koskettavia teoksia. Ostamansa teoksen saa heti mukaan. Osto on mahdollista myös korottomalla osamaksulla.

Taidemaalariliiton teosvälityksellä on pitkät perinteet. Tilaisuus oli 1970-luvulla valtion taidehankintojen ostotilaisuus. Nykyisin teosvälityksen ostajista valtaosa on yksityishenkilöitä. Vanha tehdasrakennus tarjoaa mielenkiintoiset puitteet perinteisestä taidenäyttelystä poikkeavalle tilaisuudelle, ja se houkuttelee paikalle myös runsaasti yleisöä galleria- ja museonäyttelyiden kävijäkunnan ulkopuolelta. Teosvälityksen tavoitteena onkin löytää uutta kuvataideyleisöä ja madaltaa kynnystä kuvataiteen näkemiseen. Tervetuloa!

Taidemaalariliiton Teosvälitys 12.3.–20.3.2016

Kaapelitehdas, Merikaapelihalli

Tallberginkatu 1 C, 00180 Helsinki

Avoinna:

ma–pe 12–18, la–su 11–17. Vapaa pääsy. Tervetuloa!

Yleisöesittelyt:

la ja su klo 12 ja klo 14

– Taidemaalariliiton kotisivuilla on runsaasti teoskuvia Teosvälityksessä esillä olevista teoksista: http://www.painters.fi/teoskuvia/

Lehdistökuvia ja lisätietoja: Näyttelykoordinaattori Katariina Lager, Taidemaalariliitto, puh. 040 837 3843, katariina.lager@painters.fi

Liitteenä on kolme teoskuvaa viime viikonlopun teosvälityksen tunnelmista.

Facebook: Taidemaalariliiton teosvälitys

– Tapahtuman pääyhteiskumppani on Intrum Justitia. Tapahtumatoteutuksiin erikoistunut Broadway Finland toteuttaa Merikaapelihalliin lisävalaistuksen.

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalareiden valtakunnallinen järjestö, joka on perustettu vuonna 1929. Liitto työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitolla on galleria, taiteilijatarvikevälitys ja toimisto Helsingin keskustassa os. Erottajankatu 9, 00130 Helsinki.

Jäsenilleen liitto tarjoaa erilaisia palveluja, muun muassa verotukseen ja sosiaalisiin kysymyksiin liittyvää neuvontaa sekä tiedotusta ajankohtaisista ammatillisista asioista. Liitto toimii kuvataiteen asiantuntijana viranomaisiin päin.

Taidemaalariliitto toimii yhteistyössä Suomen Kuvanveistäjäliiton, Suomen Taidegraafikoiden, Valokuvataiteilijoiden liiton, Muu ry:n, Suomen Kuvataidejärjestöjen liiton ja Suomen Taiteilijaseuran kanssa.