Etusivu » Tiedotteet » Talous » IBM:n Haukkovaara blogissa: Digitaalinen Suomi toteuttamista vaille valmis

Teknologiateollisuus ry

IBM:n Haukkovaara blogissa: Digitaalinen Suomi toteuttamista vaille valmis

Julkaistu: 16.04.2014 klo 14:46
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Suomella on komea historia digitaalisuuden saralla, mutta aiemmin saavutettu edelläkävijyys on menetetty ja muut mennä porskuttavat ohi.

– Mistä löytyy se viisasten kivi, jolla loistavat edellytykset muutetaan loistaviksi käytännön menestystarinoiksi? pohtii IBM Suomen toimitusjohtaja Tuomo Haukkovaara Teknologiateollisuuden Toimitusjohtajablogissa.

Haukkovaaran mielestä haasteena digitalisoitumisessa on se, ettei siitä kaikessa laajuudessaan käsitettynä ole välttämättä tarpeeksi kokemusta. Onko yritysten johdossa ja hallituksissa ihmisiä, joilla olisi omakohtaista, pidemmälle menevää kokemusta erilaisista digitaalisuuden ilmentymistä? Miten laaditaan strategia asiasta, josta ei tiedetä? Nuorissa on tässäkin asiassa tulevaisuus ja heidän sparrausapuaan tulisi tässä tilanteessa tosissaan harkita.

Lue blogikirjoitus kokonaisuudessaan

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialoja ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka. Teknologiateollisuus vastaa 55 prosentista Suomen viennistä ja 80 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan noin 290 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille.