Etusivu » Tiedotteet » Talous » Halpa-Halli-ketju kasvaa neljällä uudella myymälällä

Kokkolan Halpa-Halli Oy

Halpa-Halli-ketju kasvaa neljällä uudella myymälällä

Julkaistu: 18.02.2013 klo 10:42
Julkaisija: Kokkolan Halpa-Halli Oy

Oulun-seutu vahvistuu merkittävästi, uusi myymälä myös Siilinjärvelle

Kokkolan Halpa-Halli Oy laajentaa ketjuaan neljällä uudella myymälällä, joista kolme avataan Oulun-seudulla. Syksyllä 2013 toimintansa aloittavat Haukiputaan sekä Limingan myymälät, ja vuonna 2014 myös Muhos saa oman Halpa-Hallinsa. Yhtiö hankkii vahvempaa jalansijaa lisäksi Savossa, kun Siilinjärvelle valmistuu Halpa-Halli vuoden 2014 aikana.

- Oulun talousalue on meille erittäin tärkeä, ja haluamme parantaa siellä asukkaille suunnattua palvelutarjontaa Halpa-Hallin laajalla palvelukokonaisuudella. Oulun-seudulla on vahvoja muuttovoittokuntia, ja meillä on hyviä kokemuksia muun muassa Kiimingin-myymälän saamasta vastaanotosta, Kokkolan Halpa-Halli Oy:n toimitusjohtaja Janne Ylinen kertoo.

- Lisäksi ympäristökunnista samoin kuin Oulusta saamassamme asiakaspalautteessa toivotaan usein täyden palvelun myymälän sijoittamista paikkakunnalle. Samoin saamme paljon palautetta elintarvikeosaston lisäämisestä Nuottasaarentien ja Zeppeliinin myymälöihin. Oulussa yhtiö onkin etsinyt jo pitkään tiloja päivittäistavarakaupan suuryksikölle. Keväällä 2012 Halpa-Hallin Limingantullin myymälä muutti uusiin tiloihin Nuottasaarentielle.

Ylisen mukaan toiveena on, että myymälään saadaan käyttötavaroiden lisäksi elintarvikkeet mahdollisimman ripeällä aikataululla.

Noin sata uutta

työpaikkaa

- Neljän uuden myymälän avaaminen on Kokkolan Halpa-Halli Oy:lle iso investointi, ja sillä on lisäksi huomattava työllistävä vaikutus. Palkkaamme yhtiön palvelukseen noin sata uutta työntekijää. Toimintansa lopettaneen Oulun Toppilan myymälän työntekijöille tarjoutuu vastuullisen henkilöstöpolitiikan mukaisesti mahdollisuus työllistyä uusiin myymälöihimme, Ylinen sanoo.

Oulun-seudulla ja Siilinjärvellä avattavat myymälät edustavat ketjun laajaa täyden palvelun valikoimaa. Saman katon alta löytyvät niin elintarvikkeet kuin käyttötavarat, minkä ohella asiakkaita palvelevat Halpa-Hallin kausimyymälät. Osassa uusia myymälöitä palvelukonsepti käsittää  lisäksi HHcafén ravintola- ja kahvilatoiminnot.

- Siilinjärven myymälän avaaminen on jatkoa Halpa-Hallin laajentumiselle myös Savoon sen jälkeen, kun Kuopion Matkuksen kauppakeskuksessa avasimme Halpa-Hallin suurmyymälän viime vuoden lopulla, toimitusjohtaja toteaa.

Myymälät rakentaa

Päätoimija Oy/Rakennusliike Lehto Oy

Kokkolan Halpa-Halli Oy toteuttaa uusien myymälöiden rakentamisen yhdessä kempeleläisen Päätoimija Oy:n kanssa.

- Olemme tehneet yhteistyössä muun muassa Kuopion, Kiimingin ja Iisalmen myymälät. Yhteistyö on sujunut mutkattomasti ja tuottanut tuloksia, joihin asiakkaamme ovat tyytyväisiä. Päätoimija oli nytkin aktiivinen kauppapaikkojen hankkimisessa, ja yhtiö onnistui löytämään myymälöille rakennuspaikat alueilta, jonne asiakkaiden on helppo tulla, Kokkolan Halpa-Halli Oy:n apulaisjohtaja Harri Isohanni kertoo.

Päätoimija Oy:n kehitysjohtajan Asko Myllymäen mukaanKokkolan Halpa-Halli on yhtiölle merkittävä yhteistyökumppani, jonka kanssa Päätoimija on tehnyt luottamuksellista ja menestyksekästä yhteistyötä jo useissa kohteissa.

- Näillä investoinneilla on suuri alueellinen vaikutus, sillä ne tuovat paljon työtä rakentajille ja vähittäiskaupan työntekijöille. Tällä hankkeella Päätoimija Oy ja Kokkolan Halpa-Halli Oy kantavat osaltaan yritysvastuuta Pohjois-Suomessa ja Pohjois-Savossa. On tärkeää, että tässä taloudellisessa tilanteessa voidaan julkistaa positiivisia investointihankkeita, Myllymäki korostaa.

Nyt rakennettavien uusien myymälöiden kokonaispinta-alat vaihtelevat 4 000-5 000 neliömetrin välillä. Sen lisäksi jokaiseen kauppapaikkaan tulee kausimyymälä erilaisille kausituotteille kuten puutarhakalusteille, pyörille ja grilleille. Myymälät sijaitsevat hyvien kulkuyhteyksien varrella taajamien välittömässä läheisyydessä.

Apulaisjohtaja Isohannin mukaan hyvän saavutettavuuden ja laajan tuotevalikoiman lisäksi tärkeä tekijä uusia myymälöitä rakennettaessa on ympäristöystävällisyys.

- Halpa-Halli kantaa vastuuta ympäristöstä. Huolehdimme lämmön talteenotosta, ja myymälöiden elintarvikeosastojen kylmäkalustuksessa hyödynnetään uutta, energiaa säästävää tekniikkaa, kuten esimerkiksi ovellisia kylmäkalusteita. Tämä parantaa samalla elintarvikkeiden laatua ja asiakasviihtyisyyttä kylmähyllyjen alueella, Isohanni sanoo.

Lisätiedot:

Kokkolan Halpa-Halli Oy

Janne Ylinen, toimitusjohtaja

Puh. 020-718 2000

E-mail: janne.ylinen@halpa-halli.com

Harri Isohanni, apulaisjohtaja

Puh. 020-718 2221

E-mail: harri.isohanni@halpa-halli.com

www.hhnet.fi

Päätoimija Oy

Asko Myllymäki, kehitysjohtaja

Puh. 040-527 3294