Etusivu » Tiedotteet » Talous » G4S kiistää väitteet ihmisoikeusrikkomuksista Israelissa ja Länsirannalla

G4S

G4S kiistää väitteet ihmisoikeusrikkomuksista Israelissa ja Länsirannalla

Julkaistu: 27.02.2015 klo 13:53
Julkaisija: G4S

Maailman suurin turvallisuusyhtiö G4S plc kiistää voimakkaasti Helsingin Yliopiston Ylioppilaskunnan esittämän väitteen, että G4S olisi syyllistynyt ihmisoikeusrikkomuksiin Israelissa ja Länsirannalla.

G4S arvioi jatkuvasti omaa toimintaansa Israelissa ja Länsirannalla varmistaakseen, että sen toiminta vastaa tiukkoja sisäisiä ja ulkoisia vaatimuksia ihmisoikeuksien ja kansainvälisen lain kunnioittamisesta. Vuonna 2014 kansainvälisesti tunnustetut ihmisoikeuksien ja kansainvälisen lainsäädännön asiantuntijat arvioivat G4S:n toimintaa Israelissa G4S:n omasta pyynnöstä. Arvioinnissa todettiin, että G4S ei loukkaa mitään kansainvälisiä ihmisoikeuksia tai humanitaarisia lakeja.

Arviointi on luettavissa konsernin verkkosivulla Independent Israel Review  ja lisätietoa aiheesta löytyy sivulta G4S approach to Human Rights.

G4S plc ja kaikki sen omistamat yhtiöt ympäri maailman ovat sitoutuneet YK:n ihmisoikeuksia ja liiketoimintaa koskeviin periaatteisiin (2011) kaikessa liiketoiminnassaan.

Nigel Fairbrass
Director of media
G4S plc

G4S, Southside, Victoria Street, London, SW1E 6QT
www.g4s.com

G4S on maailman johtava turvallisuusratkaisuja tarjoava konserni. Se on erikoistunut ulkoistettuihin liiketoimintaprosesseihin aloilla, joilla turvallisuusriskejä pidetään strategisena uhkana. G4S on suurin Lontoon pörssissä noteerattu työnantaja ja on listattu myös Kööpenhaminan pörssissä. Toimintaa on yli 120 maassa yli 618 000 työntekijän voimin.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki