Etusivu » Tiedotteet » Talous » EVLI PANKIN OSAVUOSIKATSAUS 1-6/2015: Tuloksen kasvu jatkunut, Evli valittu Suomen parhaaksi varainhoitajaksi

Evli Pankki Oyj

Julkaistu: 13.07.2015 klo 13:00
Julkaisija: Evli Pankki Oyj

• Konsernin nettoliikevaihto kasvoi tarkastelujaksolla yhdeksän prosenttia ja oli 32,8 miljoonaa euroa (1-6/2014: 30,2 milj. euroa).
  • Konsernin tarkastelujakson voitto oli 5,0 miljoonaa euroa (3,8 milj. euroa).
  • Hallinnoidut varat kasvoivat hyvin ja olivat kesäkuun lopussa nettomääräisesti 8,4 miljardia euroa mukaan lukien osakkuusyhtiöt.
  • Yhtiö on saanut merkittävää tunnustusta varainhoidon osalta. Evli arvioitiin parhaaksi varainhoitajaksi kokonaislaatuarviolla mitattuna TNS Sifo Prosperan yhteisöasiakastutkimuksessa. Evli sijoittui tutkimuksessa ensimmäiselle sijalle myös sijoitustoiminnan tuottojen vertailussa ja salkunhoidon osaamisessa.
  • Evli Pankin likviditeetti on hyvä, ja sen vakavaraisuusasema säilyi korkealla tasolla.
  • Yhtiön liiketoiminta kehittyi suotuisasti erityisesti varainhoito- ja välitystoimintojen osalta. Yksityisvarainhoidon asiakaskunta kasvoi asetettuja tavoitteita paremmin.

"Olen tyytyväinen Evlin ensimmäisen vuosipuoliskon tulokseen. Liikevaihtomme kasvoi 10 prosenttia ja liikevoittomme 30 prosenttia verrattuna edelliseen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Hallinnoidut asiakasvaramme kasvoivat myös ja olivat kesäkuun lopussa 8,4 miljardia euroa. Lisäksi olen erittäin tyytyväinen Evlin ammattilaisten saamiin moniin tunnustuksiin joista viimeisimmässä, TNS Sifo Prosperan yhteisöasiakastutkimuksessa, Evli todettiin Suomeen parhaimmaksi sekä käytetyimmäksi varainhoitajaksi", kommentoi Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj.

Näkymät vuodelle 2015 hyvät

Vuoden 2015 tuloksen arvioidaan olevan parempi kuin vuonna 2014. Näkemystä tukee yhtiön alkuvuoden tuloskehitys sekä se, että toistuvat tuotot kattavat merkittävän osan yhtiön kokonaiskustannuksista.

Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj
puh. (09) 4766 9304 tai 050 553 3000

Juho Mikola, talousjohtaja, Evli Pankki Oyj
puh. (09) 4766 9871 tai 040 717 8888