Etusivu » Tiedotteet » Talous » Danske Bank kansallisesti merkittävä luottolaitos Suomessa

Danske Bank

Danske Bank kansallisesti merkittävä luottolaitos Suomessa

Pörssitiedote.
Julkaistu: 06.07.2015 klo 12:08
Julkaisija: Danske Bank

Finanssivalvonta on tänään julkistamassaan päätöksessä määritellyt Danske Bank Oyj:n luottolaitoslain mukaiseksi kansallisen rahoitusjärjestelmän kannalta merkittäväksi luottolaitokseksi (O-SII). Finanssivalvonta asetti samassa yhteydessä Danske Bank Oyj:lle merkittävänä instituutiona 0,5%:n lisäpääomavaatimuksen, joka tulee voimaan 7.1.2016 alkaen.

Euroopan finanssivalvojat arvioivat ja luokittelevat lainkäyttöalueellaan toimivat laitokset vuosittain. Euroopan keskuspankki (EKP) oli jo aiemmin määritellyt Danske Bank Oyj:n merkittävänä pidettäväksi pankiksi, jonka valvonta siirtyi EKP:lle marraskuussa 2014.

”Finanssivalvonnan määrittely vahvistaa sen, että Danske Bankilla on tärkeä rooli suomalaisessa pankkijärjestelmässä ja suomalaisten asiakkaiden luotettavana pankkikumppanina. Danske Bank Oyj:n vakavaraisuus on vahvalla tasolla, eikä lisäpääomavaade vaikuta valmiuteemme palvella suomalaisia pankkiasiakkaita. Danske Bankin tavoitteena on kasvaa Suomessa, ja tähän vahva vakavaraisuutemme antaa hyvän pohjan”, toteaa Danske Bank Oyj:n toimitusjohtaja Risto Tornivaara.

Toimitusjohtaja Risto Tornivaara
Risto Tornivaaran haastattelupyynnöt: Irja Kukkola, Danske Bank Oyj, puh. 010 546 8006

Jakelu:
London Stock Exchange
Luxembourg Stock Exchange
www.danskebank.fi

Danske Bank on Pohjoismaiden johtavia pankkikonserneja, joka palvelee henkilö-, yritys- ja yhteisöasiakkaita 15 maassa. Suomessa tuotamme asiakaslähtöisiä pankkiratkaisuja yli miljoonan asiakkaamme tarpeisiin. Danske Bankilla on erinomainen kansainvälinen asiantuntijaverkosto ja olemme modernien mobiili- ja tablettipankkipalvelujen edelläkävijä.