Etusivu » Tiedotteet » Talous » Cursorin sijoittajatapahtuma Finnvestor 2015 Lontoossa törmäytti 10 kasvuyritystä yli 70 sijoittajan kanssa

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 27.03.2015 klo 12:53
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor järjesti yhdessä Finpron kanssa Finnvestor 2015 -sijoittajatapahtuman Lontoossa, Suomen suurlähettilään residenssissä 23.3.2015. Mukana sijoittajatapahtumassa oli 10 peli- ja ICT-alan yritystä Kaakkois-Suomesta. Yritykset pääsivät pitchaamaan tapahtumaan rekisteröityneille sijoittajille ja neuvottelemaan mahdollisista sijoituksista. Haettavien sijoitusten koko vaihteli sadoista tuhansista euroista useisiin miljooniin.

Cursorin kannalta sijoittajatapahtuma oli tarkoitettu auttamaan paikallisia kasvuyrityksiä skaalaamaan liiketoimintaansa uudelle tasolle ja kansainväliseen nousuun sekä tehostamaan uusien työpaikkojen syntymistä alueelle.

Suuri osa mukana olleissa yrityksissä on aiemmin osallistunut Cursorin koordinoimaan Venture Gym-kiihdytysohjelmaan ja/tai ovat kaakkoissuomalaisen pelialan yhteisön Playa Game Industry Hubin kehittämistoimenpiteissä mukana olleita yrityksiä. Lontoon sijoittajatapahtumaan osallistuivat seuraavat yritykset:

• Kukouri Mobile Entertainment
  • Nitro Games
  • Ostohyvitys/Bonusbay
  • Olento Games
  • World of Circuit
  • GoodLife Technology
  • Palko Interactive
  • UGmore
  • Kuohu IO
  • BlokFood

Tapahtumaan kutsutut sijoittajatahot olivat lähtökohtaisesti kiinnostuneita sijoittamaan suomalaiseen pelialaan ja skaalautuvaan ICT-liiketoimintaan. Sijoittajat edustivat kansainvälisiä pääomasijoittajayrityksiä, institutionaalisia sijoittajia sekä yksityisiä bisnesenkeli-tyyppisiä sijoittajia.

Tapahtuma järjestettiin yhteistyössä Suomen Lontoon suurlähetystön kanssa. Tapahtuman organisoijana toimi Finpro yhteistyössä Europatnerships Ltd:n kanssa.

Tapahtuma järjestettiin Cursor Oy:n hallinnoiman, Kymenlaakson liiton rahoittaman Investor Network for Innovations –hankkeen toimenpiteenä.

Kymenlaaksolaiset yritykset verkostoituivat Cambridgessä

Kymenlaakso Goes Global ja Nuoret kasvuyrittäjät -hankkeet, Cursor Oy ja Playa Game Industry Hub järjestivät yhteistyössä Kymenlaakson ammattikorkeakoulun ja Kouvola Innovation Oy:n kanssa Kymenlaakson pk- ja startup -yrityksille mahdollisuuden tutustua Cambridgen yrittäjyysekosysteemeihin ja startup-yrittäjiin 24.–26.3.2015. Matka toteutettiin Finnvestor 2015 Lontoo -sijoittajatapahtuman jatkotoimenpiteenä ja mukana oli samoja yrityksiä kuin Lontoossa.

Matkan tavoitteena oli etsiä mahdollisia yhteistyökumppaneita sekä edistää seudun pk- ja startup-yritysten tunnettavuutta Cambridgen korkean teknologian klustereissa. Matkan isäntinä toimivat Cambridge Judge Business School sekä Anglia Ruskin University. Matkaohjelmaan kuului mm. yritystapaamisia ja verkostoitumistilaisuuksia sekä tutustumista kiihdyttämöihin ja tiedepuistoihin. Lisäksi startupit saivat neuvoja suomalaisten liiketoimintamahdollisuuksiin Iso-Britanniassa.

Jan Storgårds Kansainvälisten kontaktien johtaja, ICT & pelit, Cursor Oy
jan.storgards@cursor.fi, puh. +358 40 190 2534

Marjo Luomi, projektipäällikkö, Kymenlaakso Goes Global –hanke, Cursor Oy
marjo.luomi@cursor.fi, puh. +358 40 190 2575

Yrityksen näkökulmasta lisätietoja antaa:

Peeter Lange, toimitusjohtaja, Olento Games Oy
peeter.lange@olentogames.com
+358 40 3530243

Liitteenä kuvia Lontoon Finnvestor-tapahtumasta, kuvat on ottanut Heidi Sjögren.

Kuvan nimeen merkitty henkilön ja yrityksen nimi.

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Cursorin koordinoima Playa Game Industry Hub on yhteinen markkinointibrändi ja yhteisö kaakkoissuomalaisen peliteollisuuden toimijoille, jonka tehtävänä on markkinoida alueellista pelialan keskittymää uusille yrityksille ja yhteistyökumppaneille sekä edistää peliyritysten kansainvälisen liiketoiminnan kehittämistä.

www.playahub.com

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon