Etusivu » Tiedotteet » Talous » Alfa Lavalille yli 9 miljoonan euron tilaus öljyn- ja kaasuntuotantoalukseen Brasiliaan

Alfa Laval Nordic Oy

Julkaistu: 17.06.2015 klo 09:49
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa uutta teknologiaa edustavat separaattorimoduulit rakenteilla olevaan FPSO-tuotantoalukseen (Floating Production, Storage and Offloading vessel) Brasilian rannikon edustalle. Reilun 9 miljoonan euron toimitus tapahtuu kuluvana vuonna 2015.

Alfa Lavalin uuden teknologian separaattorimoduulit poistavat veden ja epäpuhtaudet raskaasta raakaöljystä. Edistyksellisen separointitekniikan ansiosta raakaöljyn vesipitoisuus on mahdollista laskea noin yhteen prosenttiin, kun perinteisillä menetelmillä vastaava luku on 10–20 prosenttia.

Konsernijohtaja Lars Renströmin mukaan kyseessä on täysin uudenlainen offshore-asennus, jossa käytetään ainutlaatuisia erityisesti raskaan raakaöljyn käsittelyyn suunniteltuja separaattorimoduuleja. Tilaus vahvistaa Alfa Lavalin asemaa innovatiivisena ja luotettavana öljy- ja kaasuteollisuuden laitetoimittajana.

Tiesitkö että… raskaan raakaöljyn tiheys on lähes sama kuin veden, mikä tekee siitä erittäin vaikean separoida ja puhdistaa?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 17 500. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com