Etusivu » Tiedotteet » Talous » Alfa Laval ja Armatec yhteistyöhön

Alfa Laval ja Armatec yhteistyöhön

Julkaistu: 17.02.2015 klo 09:00
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Armatecista tulee Alfa Lavalin LVI-tuotteiden jälleenmyyjä  Ruotsissa, Suomessa ja Tanskassa. Yhteistyö käynnistyy 1.4.2015.

Alfa Laval aloittaa kattavan yhteistyön Armatecin kanssa, josta tulee Alfa Lavalin LVI-tuotteiden ja -järjestelmien jälleenmyyjä. Yhteistyö sisältää Alfa Lavalin LVI-tuotteiden myynnin sekä teknisen tuen. Solmitun sopimuksen puitteissa kymmenkunta henkilöä Alfa Lavalin LVI-myynnistä ja teknisestä tuesta siirtyy Armatecin palvelukseen.

Yhteistyö perustuu Alfa Lavalin globaaliin strategiaan, jonka mukaan markkinaosuutta vahvistetaan yhdessä strategisten asiantuntijakumppaneiden kanssa. Kumppanin on tunnettava hyvin sekä kohdetoimiala että markkinat.

Alfa Lavalilla on pitkä kokemus LVI-toimialalta  ja siihen liittyvästä sovellusteknologiasta. Se on markkinajohtaja Ruotsissa ja erittäin vahva toimija Suomessa. Ruotsalaiseen Ernströmgruppen AB:hen kuuluva Armatec on myös toimialansa johtava yritys. Se tunnetaan erilaisten virtaustekniikan ratkaisujen kehittäjänä lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmiin sekä teollisuusprosesseihin. Yritys tarjoaa jatkossa Alfa Lavalin koko LVI-tuotteiden ja -järjestelmien valikoiman.

”Armatec-yhteistyö vahvistaa läsnäoloamme Ruotsin, Suomen ja Tanskan markkinoilla ja pystymme entistä paremmin tukemaan asiakkaidemme ratkaisuja. Olemme vakuuttuneita, että  Armatecin tekninen asiantuntemus ja kokemus entisestään parantaa palveluamme ja vahvistaa läsnäoloamme markkinoilla”, sanoo Alfa Laval Nordicin Business Unit Manager Mika Miettinen.

”Alfa Lavalin laaja tuotevalikoima ja asiantuntemus vahvistaa tarjontaamme ja yhteistyö tukee erinomaisesti kasvustrategiaamme, jolla vahvistamme asemaamme Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Voimme jatkossa tarjota laadukkaita kokonaisratkaisuja myös kaukolämpö- ja kaukokylmäasiakkaille”, sanoo toimitusjohtaja Reijo Häikiö Armatec Finland OY:stä.

Mika Miettinen
Business Unit Manager
Alfa Laval Nordic
mika.miettinen@alfalaval.com

Reijo Häikiö
Armatec Finland OY
reijo.haikio@armatec.com

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy
puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy
puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com

Armatec

Oy Armatec Finland Ab on Helsingin Pitäjänmäessä sijaitseva, vuonna 2003 perustettu, teknisen kaupan maahantuonti ja markkinointiyritys.

Armatec Finland Oy kuuluu pohjoismaiseen Armatec-konserniin, jonka pääkonttori on Göteborgissa Ruotsissa. Yrityksellä on tytäryhtiöt Suomen lisäksi Tanskassa ja Norjassa. Armatec toimittaa ja huoltaa järjestelmiä, tuotteita ja ratkaisuja lämpö- ja jäähdytysjärjestelmiin sekä teollisuusprosesseihin. Armatec AB:lle on myönnetty ISO9001-2000 laatu- ja ympäristösertifikaatti. Konsernissa työskentelee noin 120 henkeä.

Armatec konserni kuuluu vuonna 1918 perustettuun göteborgilaiseen, neljännenpolven perheomisteiseen, Ernströmgruppen AB:hen. Koko konserniin kuuluu 13 yritystä ja henkilökuntaa on 350 henkeä.

www.armatec.com/fi