Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Suomen Arkkitehtiliitolle uusi kilpailusihteeri

Suomen Arkkitehtiliitto SAFA ry

Suomen Arkkitehtiliitolle uusi kilpailusihteeri

Julkaistu: 31.05.2012 klo 11:39
Julkaisija: Suomen Arkkitehtiliitto SAFA ry

Suomen Arkkitehtiliitto SAFAn uutena kilpailusihteerinä aloittaa 1. kesäkuuta arkkitehti Mari Koskinen. SAFAn edellinen kilpailusihteeri, arkkitehti Juha Jääskeläinen on siirtynyt uusiin tehtäviin lupa-arkkitehdiksi Vaasan rakennusvalvontavirastoon.

Koskinen on valmistunut arkkitehdiksi Teknillisestä korkeakoulusta ja opiskellut sekä työskennellyt Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Lisäksi hän on vetänyt kansainvälisiä projekteja Suomessa. Koskinen siirtyy SAFAn palvelukseen Vesa Honkonen Arkkitehdit Ky:stä, jossa hän on työskennellyt vastaavana projektiarkkitehtina rakennus-, valaistus- ja kaupunkisuunnitteluprojekteissa.

SAFAn kilpailujärjestelmä on tullut Koskiselle tutuksi useiden arkkitehtuurikilpailujen kautta kilpailutiimin jäsenenä. Merkittävimpiin saavutuksiin lukeutuvat ensimmäinen sija Taivallahden asuinkorttelin kisassa (Vesa Honkonen Arkkitehdit & Steven Holl Architects) ja jaettu ensimmäinen sija Rauman kanaalin itärannan suunnittelukilpailussa (Vesa Honkonen Arkkitehdit).

Arkkitehtuurikilpailut ovat SAFAn merkittävimpiä ja näkyvimpiä toimintamuotoja. Kilpailusihteerin tehtävänä on edistää ja kehittää SAFAn arkkitehtuurikilpailutoimintaa ja siihen liittyviä palveluja. Kilpailusihteeri toimii asiantuntijana arkkitehtuurikilpailuihin liittyvissä kysymyksissä ja osallistuu kilpailujen organisointiin.

Kilpailusihteeri Mari Koskinen, puh. 045 139 3665 (1.6. alkaen) tai mari.koskinen@safa.fi
Pääsihteeri Paula Huotelin, puh. 040 556 2827

Kuvapyynnöt:
Tiedottaja Ninna Kujala, puh. 045 657 5659 tai ninna.kujala@safa.fi

Suomen Arkkitehtiliitto SAFA on arkkitehtien ammatillinen ja aatteellinen yhteisö sekä edunvalvoja, joka toimii aktiivisesti arkkitehtuurin ja korkealaatuisen elinympäristön puolesta. Vuonna 1892 perustetun Suomen Arkkitehtiliiton jäseninä on noin 3 100 yliopistotason tutkinnon suorittanutta arkkitehtia eli yli 80 prosenttia kaikista Suomen arkkitehdeista. Lisäksi SAFAssa on noin 600 opiskelijajäsentä.