Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Sito Oy:n Kimmo Fischerille Euroopan suunnittelu- ja konsultointiyritysten elämäntyöpalkinto

Sito

Julkaistu: 13.11.2015 klo 08:52
Julkaisija: Sito

Sito Oy:n hallituksen puheenjohtaja Kimmo Fischerille on myönnetty 12.11.2015 Lontoossa European CEO Awards –tilaisuudessa elämäntyöpalkinnon 40 vuoden poikkeuksellisen ansiokkaasta urasta suunnittelu- ja konsultointialalla. Palkinnon jakoivat tuomariston puheenjohtaja, Euroopan konsulttijärjestö EFCAn puheenjohtaja Flemming Pedersen ja Englannin konsulttijärjestö ACE:n toimitusjohtaja Nelson Ogushakin.

Kimmo Fischer on tehnyt mittavan kansainvälisen ja kotimaisen uran infrasektorin suunnittelu- ja konsultointiliiketoiminnassa Euroopassa, Aasiassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa. Hän on työskennellyt mm. Georedan palveluksessa Saudi-Arabiassa ja Finn-Stroin hankkeissa Venäjällä ennen siirtymistään Sito Oy:n osakkaaksi ja geoteknisen osaston johtajaksi vuonna 1986. Kimmo oli merkittävässä roolissa myös liikennesektorin vientiyhtiö Finnroadin perustamisessa ja toiminnassa.

Fischer nimitettiin Sito Oy:n toimitusjohtajaksi vuonna 2004 ja hallituksen puheenjohtajaksi vuonna 2013. Sito on ksavanut tuona aikana  kooltaan viisinkertaiseksi ja on nykyisin johtava suomalainen infran, liikenteen, logistiikan, maankäytön, ympäristön ja digitaalisten palveluiden moniosaajayritys.

Sito on infran, liikenteen, logistiikan, maankäytön, ympäristön ja digitaalisten palveluiden moniosaajayritys. Lähes 500 asiantuntijaamme tarjoavat mutkatonta palvelua ja korkealuokkaista suunnittelua kymmenellä paikkakunnalla. 15 palvelualuettamme ja monipuoliset palvelumme kattavat suunnittelun kaikki vaiheet ja osatehtävät strategisesta konsultoinnista konkreettiseen projektinhallintaan.