Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Samaran ja Etelä-Savon innovaatiokeskukset sopivat yhteistyöstä kehittämistoiminnassa

Miktech Oy

Julkaistu: 18.08.2014 klo 08:30
Julkaisija: Miktech Oy

Venäläinen Samara Regional Innovation Center ja innovaatio- ja teknologiakeskus Miktech Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen yhteistyöstä innovaatiotoiminnassa. Yhteistyöllä halutaan edistää startup-yritysten kehittymistä ja kansainvälistymistä sekä vahvistaa innovaatiotoimintaa tukevaa infrastruktuuria yhtiöiden toiminta-alueilla.

Sopimuksessa kuvataan tärkeimmät yhteistyömallit, joiden avulla osapuolet aikovat kehittää innovaatiotoimintaa. Yhteistyöstrategiaa täsmennetään tulevaisuudessa workshop-tilaisuuksissa, joissa käsitellään mm. toimintamalleja tieteellisen tutkimuksen kaupallistamiseksi ja teknologian siirtämiseksi. Yhteistyötä toteutetaan projektitiimeissä, joiden osaamista vahvistetaan yhteisissä koulutusohjelmissa.

Alkavaa yhteistyötä on valmisteltu Etelä-Savon teknologia-asiamies Pietarissa -hankkeen puitteissa. – Sopimus on ensimmäinen askel Samara Regional Innovation Centerin ja Miktechin välisessä yhteistyössä, sanoo teknologia-asiamies Ville Paasonen Miktechistä. – Yhteistyön myötä jaamme kokemustamme ja kehitysprojektejamme Samaran alueen organisaatioiden ja yritysten kanssa. Tämä edistää sekä startup-yritystemme kehittymistä että teknologian siirtämistä, ja johtaa parhaimmillaan laajenevaan yhteistyöhön alueiden välillä.

– Kansainvälinen yhteistyö on äärimmäisen tärkeää innovaatiotoiminnassa, toteaa toimitusjohtaja Sergey Bogdanov Samaran Regional Innovation Centeristä. – Miktechin kanssa voimme tarjota venäläisille startup-yrityksille ikkunan Eurooppaan. Samalla tarjoamme nuorille suomalaisille yrityksille sisäänkäynnin Venäjälle. Syyskuussa useat startup-yritykset Samaran alueelta osallistuvat koulutuksiin Helsingissä ja Mikkelissä. Keskustelemme myös suomalaisten yritysten mahdollisuuksista työskennellä Samaran alueella.

Lisätiedot:

Ville Paasonen, teknologia-asiamies, Miktech Oy, 0440361610, ville.paasonen@miktech.fi

Sergey Bogdanov, toimitusjohtaja, Regional Innovation Center, +7 (846) 279-20-80, bogdanov@startupsamara.ru

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, joka edistää tutkimustoiminnan ja elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä keskittyen uuden teknologian synnyttämiseen ja käyttöönottoon sekä teknologiayhtiöiden toiminnan kehittämiseen. Miktechillä on keskeinen rooli alueen kehittämistyössä, sillä Miktech koordinoi Mikkelin kaupungin kehittämisstrategian mukaisia kehityshankkeita teknologian saralla. www.miktech.fi

Etelä-Savon teknologia-asiamies Pietarissa -hanketta rahoittavat Euroopan sosiaalirahasto, alueen kunnat ja yritykset. Rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon ELY-keskus.

Non-profit partnership «Regional Innovation Center» (NP «RIC») on osa venäläisen Samaran alueen innovaatiotoiminnasta vastaavien alueellisten organisaatioiden kokonaisuutta. Yhtiön missioa on edistää tehokkaan innovaatioekosysteemin vakiinnuttamista Samaran alueelle.  http://www.startupsamara.ru/