Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Ponsse jatkaa toimintojensa tehostamista ja sopeuttaa tuotantoaan

Ponsse jatkaa toimintojensa tehostamista ja sopeuttaa tuotantoaan

Julkaistu: 08.12.2008 klo 13:46
Julkaisija:

PONSSE OYJ PÖRSSITIEDOTE 8.12.2008 Klo 12.30

Ponsse Oyj sopeuttaa tuotantoaan ja muita toimintojaan vastaamaan kysyntää. Turvatakseen kilpailukykynsä ja kannattavuutensa yhtiö aloittaa yhteistoimintaneuvottelut irtisanomisista ja lomautuksista. Tehostamiseen liittyvän henkilöstövähennystarpeen arvioidaan olevan Suomessa enintään 200 ja koko konsernissa enintään 320. Lisäksi määräaikaisten lomautusten tarpeen arvioidaan jatkuvan koko vuoden 2009. Neuvottelut koskevat yhtiön kaikkia toimintoja sekä henkilöstöryhmiä. Niiden piirissä on Suomessa koko henkilöstö eli 260 toimihenkilöä ja 400 työntekijää. Koko Ponsse konsernin henkilömäärä on noin 1050.

Edellä mainittujen tehostamis- ja sopeuttamistoimien henkilöstövaikutukset täsmentyvät yksiköittäin, maittain ja toiminnoittain, kun yhteistoimintaneuvottelut henkilöstön kanssa on käyty. Neuvottelut etenevät kunkin maan paikallisen lainsäädännön mukaisesti.

Vieremällä 8.12.2008

PONSSE OYJ