Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » NIMITYKSIÄ ARE-KONSERNISSA

NIMITYKSIÄ ARE-KONSERNISSA

Julkaistu: 17.06.2014 klo 10:50
Julkaisija: Are Oy

Are Oy on 13.6.2014 vahvistetulla kaupalla ostanut Lemminkäinen Talotekniikka Oy:n. Yhtiöt fuusioidaan vuoden 2014 loppuun mennessä. Are-konsernille on nimitetty uusi johtoryhmä 16.6.2014. Yhtiön uusi organisaatio käsittää kaksi liiketoiminta-aluetta, valtakunnallinen Kiinteistöpalvelut ja kolmeen maantieteelliseen alueeseen jaettu Talotekniikkaurakointi, sekä Venäjän toiminnot.

DI Heikki Pesu (47) jatkaa Are Oy:n toimitusjohtajana ja on nimitetty myös Lemminkäinen Talotekniikka Oy:n toimitusjohtajaksi. Pesu vastaa oman toimensa ohella myös Talotekniikkaurakoinnin Etelä-Suomen liiketoimintajohtajan tehtävistä. Pesu on toiminut Are Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2011. Tätä ennen Pesu toimi Lemminkäinen Talotekniikka Oy:n aluejohtajana.

Kiinteistöpalveluiden liiketoimintajohtajaksi on nimitetty eMBA Seppo Korhonen (54). Korhonen on toiminut myös aikaisemmin Aren Kiinteistöpalveluiden liiketoimintajohtajana.

Talotekniikkaurakoinnin Keski-Suomen liiketoimintajohtajaksi on nimitetty insinööri Jarmo Liimatainen (53). Liimatainen siirtyy tehtävään Lemminkäinen Talotekniikan Pirkanmaan aluepäällikön paikalta.

Talotekniikkaurakoinnin Pohjois-Suomen liiketoimintajohtajaksi on nimitetty insinööri Petri Alapelto (42). Alapelto siirtyy tehtävään Lemminkäinen Talotekniikan Vaasan ja Kokkolan aluepäällikön paikalta.

Integraatiojohtajaksi, vastuullaan lisäksi IT, hankinta, hankekehitys ja kehitys, on nimitetty insinööri Pepe Perkiö (39). Perkiö siirtyy tehtävään Aren Talotekniikkaurakoinnin liiketoimintajohtajan paikalta.

Talousjohtajaksi on nimitetty KTM Laura Kekarainen (43). Kekarainen on toiminut myös aikaisemmin Aren talousjohtajana.

Henkilöstöjohtajaksi, vastuullaan HR ja viestintä, on nimitetty KTM Sari Kulmala (49). Kulmala on toiminut myös aikaisemmin Aren henkilöstöjohtajana.

eMBA Lauri Leskinen (47) jatkaa johtoryhmässä vastuullaan Venäjän toiminnot.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Heikki Pesu puh. 040 3005450

Are Oy

Onvest-konserniin kuuluva Are parantaa merkittävästi toimisto-, liike- ja asuinkiinteistöjen energiatehokkuutta ja käyttäjien hyvinvointia kehittämällä ja toimittamalla innovatiivisia kiinteistöpalveluita ja urakoinnin ratkaisuja kiinteistöjen koko elinkaarelle. Yhtiö panostaa erityisesti älykkääseen tekniseen ylläpitoon ja urakointia varten kehittämäänsä Sensus-konseptiin. Aren vuoden 2013 liikevaihto oli 165 miljoonaa euroa ja liikevoitto 2,5 miljoonaa euroa. Yhtiö työllisti vuoden lopussa 1 235 henkilöä. Lisätietoa: http://www.are.fi