Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » L&T:n pitchaus-kilpailussa voitto jaettiin kolmen startupin kesken

Lassila & Tikanoja

L&T:n pitchaus-kilpailussa voitto jaettiin kolmen startupin kesken

Julkaistu: 05.06.2015 klo 10:15
Julkaisija: Lassila & Tikanoja

L&T järjesti 3.6. startup-yrityksille pitchaus-kilpailun, jossa yrittäjät esittelivät liikeideansa kierrätysyhteiskunnan edistämiseksi.

Kilpailun kärki oli niin tasavahvaa, että tuomaristo päätyi lopulta jakamaan ykkössijan kolmen yrityksen kesken. Voittajakolmikkoon pääsivät TreLab, Fourdeg ja Treamer.

TreLabin ratkaisu tuottaa reaaliaikaista tietoa laitteiden ja koneiden käytöstä ja niiden toimintaympäristöstä sekä käyttäjistä. Fourdeg parantaa IoT-termostaatein ja pilviohjelmistoteknologialla kaukolämmitettävien rakennusten ja kaukolämpöverkon energiatehokkuutta. Treamer tarjoaa mobilliapplikaation, jonka avulla yritys voi hakea nuoria työntekijöitä äkillisiin ja tilapäisiin työtehtäviin. Palkintona yhtiöt pääsevät toteuttamaan liikeideansa pohjalta pilottikokeilun L&T:n kanssa.

Voittajavalintoja tuomaristo perusteli seuraavasti: ”TreLabin ja Fourdegin ratkaisut olivat hyvin valmiita ja pystymme ottamaan ne vaikka välittömästi käyttöön. Tunnistimme myös heti asiakascaseja, joissa näiden yritysten ratkaisuja voidaan hyödyntää. Treamerin idea puolestaan on aidosti uusi, innovatiivinen ja rohkea. Nuorten työllistäminen on L&T:lle yrityksenä tärkeää.”

Lisäksi jury antoi kunniamaininnan illan parhaasta myyntipuheesta sekä selkeästä ja suoraviivaisesta ratkaisusta Vainulle.

L&T:n tavoite on rakentaa tulevaisuuden kierrätysyhteiskuntaa, ja olemme varmoja, että avoimuus ja yhdessä toimiminen johtavat parhaaseen lopputulokseen.

"Monet startupit ovat kehittäneet loistavia, tuoreita teknologioita ja bisnesideoita. Me perinteisemmät yritykset pystymme tarjoamaan pitkäaikaisen kokemuksen asiakastarpeista sekä käytännön olosuhteista. Kun nämä yhdistetetään, meillä on mahdollisuus yhdessä kehittää entistä paremmin asiakkaita palvelevia ratkaisuja", toteaa L&T:n toimitusjohtaja Pekka Ojanpää, joka osallistui yritysideoiden arviointiin kilpailun juryssä.

Pitchaus-kilpailu oli L&T:llä ensimmäinen lajissaan. Kilpailuun tuli hakemuksia kaikkiaan noin 30, joista kymmenen yrittäjää kutsuttiin esittelemään ideaansa tarkemmin.

"Kokemukset kilpailusta olivat rohkaisevia. Me L&T:llä haluamme jatkossakin kannustaa kotimaista innovointia ja olla siten luomassa Suomeen uutta liiketoimintaa ja työpaikkoja", Pekka Ojanpää päättää.

Tutustu voittajayrityksiin:

TreLab: http://www.trelab.fi/

Fourdeg: http://www.fourdeg.fi/

Treamer: http://treamer.com/

Vainu: https://vainu.io/

Ville Simola, digimentalisti, L&T, etunimi.sukunimi@lassila-tikanoja.fi, puh. 050 385 6217

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka yhdessä asiakkaidensa kanssa on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi.

viestintäpäällikkö,
Hanne Mäkelä