Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Alfa Lavalilta prosessilaitteet sellutehtaalle Venäjälle

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalilta prosessilaitteet sellutehtaalle Venäjälle

Julkaistu: 28.01.2015 klo 08:30
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa täydellisen prosessilinjan venäläiselle sellutehtaalle. Tilauksen arvo on reilut 5 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuoden 2015 aikana.

Alfa Lavalin toimitukseen kuuluu dekanttereita, separaattoreita, kompakteja lämmönvaihtimia sekä nesteen käsittelylaitteita korkealaatuisen mäntyöljyn valmistukseen. Tehdas aloittaa toimintansa vuoden 2015 loppupuolella, jolloin se kytketään osaksi isompaa sellutehdasta. Mäntyöljyä syntyy sellun valmistuksen sivutuotteena.

”Tämän tilauksen ainutlaatuinen ratkaisu  perustuu keskipakovoiman avulla tapahtuvaan separointiin. Verrattuna perinteisiin saostusaltaita käyttäviin toimintatapoihin on Alfa Lavalin ainutlaatuinen ratkaisu tehokkaampi ja samalla se parantaa öljyn laatua”, sanoo Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström.

Tiesitkö, että…mäntyöljy on merkittävä sellun valmistuksessa syntyvä sivutuote ja että sitä käytetään useissa tuotteissa kuten nestesaippuoissa ja painoväreissä?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com