Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Alfa Lavalille yli 12 miljoonan euron pumppujärjestelmätilaus Norjaan

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalille yli 12 miljoonan euron pumppujärjestelmätilaus Norjaan

Julkaistu: 22.04.2015 klo 08:15
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa uppopumppujärjestelmän FSO-projektiin Norjaan. Tilauksen arvo on reilut 12 miljoonaa euroa.

Raakaöljyn tyhjennys- ja sammutuspumppujärjestelmät käsittävän tilauksen toimitus tapahtuu vuoden 2016 aikana. Valmistuttuaan tuotantoalukset (FSO, Floating Storage and Offloading vessel) ankkuroidaan Norjan rannikon edustalle Pohjanmerelle.

Tiesitkö, että ... ensimmäinen Framo-pumppujärjestelmä toimitettiin Pohjanmerellä sijainneelle öljynporauslautalle jo vuonna 1976?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy
puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy
puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 17 500. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com