Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Airam-loistelamppujen uudet ominaisuudet ja uudet Megaman LED-putket

Airam Electric Oy Ab

Airam-loistelamppujen uudet ominaisuudet ja uudet Megaman LED-putket

Julkaistu: 15.05.2013 klo 14:02
Julkaisija: Airam Electric Oy Ab

Airamin kattavaan loistelamppumallistoon kuuluu perinteisten T5- ja T8-teholoistelamppujen lisäksi laaja valikoima tehokkaita uutuuslamppuja kuten EXTENDED LIFE pitkän polttoiän, ENERGY SAVER energiaasäästävät, IGLOO kylmien tilojen loistelamput. Megaman T8 LED-loisteputki voidaan asentaa turvallisesti suoraan vanhan 18 W, 36 W tai 58 W loistelampun tilalle.

Airam extented life
Erityisen katodirakenteen ansiosta Extended Life-malleilla (EL) saavutetaan huomattavasti pitempi polttoikä kuin tavallisilla T5- ja T8-putkilla. T5 EL:n polttoikä on 40 000 eli lähes 2-kertainen ja T8 EL:n jopa 54 000 eli lähes 3-kertainen tavallisiin malleihin verrattuna. Käyttökohteita: korkeat varastot, ostoskeskukset, mainostaulut, urheiluhallit eli kaikki paikat, joissa lamppujen vaihto on vaikeaa tai kallista. Värilämpötilat 3000 K ja 4000 K. EL-sarjan lampuille annetaan polttoikätakuu.

Airam energy saver
Myös energiaa säästävistä malleista löytyvät T5- ja T8-mallisarjat. T5-lampuissa aina 13 W:sta 73 W asti, jolloin voidaan korvata 14 W – 80 W mallit, jolloin energiansäästö on noin 10 – 20 % tehosta riippuen. T8- lampuilla perinteiset tehot 18 W, 36 W ja 58 W korvautuvat tehoilla 16 W, 32 W ja 51 W energiansäästön ollessa 11 – 12 %. Värilämpötila 4000 K.
Airam energy saver/extented life -lamppusarjoissa on yhdistetty edellisten kahden sarjan parhaat erikoisominaisuudet. Tuloksena on vähemmän energiaa kuluttava ja pitempään toimiva erikoisputki jolla voidaan säästää tuplasti; 1) pitkän polttoiän myötä lampunvaihtokustannuksissa ja 2) pienemmän energiankulutuksen myötä sähkökustannuksissa. Värilämpötila 4000 K.

Airam igloo
Igloo pakkasloisteputkimallistosta löytyy T5- ja T8- versiot. Lampuissa on erityinen kaksoiskupurakenne, jonka ansiosta ne tuottavat paremmin valoa kylmässä ja pakkasessa. Lamppujen valontuotto on suurimmillaan + 5 °C ympäristölämpötilassa, kun se tavallisilla T8-putkilla on + 25­ °C ja T5-putkilla + 35 °C. Käyttökohteita esim. huoltamot, parkkihallit, kylmätilat ja valomainokset. Värilämpötila 4000 K.

Airam igloo extented life -pakkasloisteputkimalliston erikoisuus on pitkäikäversio T5 49 W, joka tuottaa valoa tehokkaasti myös kylmässä ja kestää jopa 40 000 käyttötuntia. Lampuissa on erityinen kaksoiskupurakenne, jonka ansiosta ne tuottavat paremmin valoa kylmässä ja pakkasessa. Lamppujen valontuotto on suurimmillaan + 5 °C ympäristölämpötilassa, kun se tavallisilla T8-putkilla on + 25 °C ja T5-putkilla + 35 °C. Käyttökohteita esim. huoltamot, parkkihallit, kylmätilat ja valomainokset. Värilämpötila 4000 K.

Megaman LED T8
Megaman LED T8-loisteputket kestävät yli miljoona sytytyskertaa ja ne sopivat myös liiketunnistinkäyttöön. Lampulla on erinomainen väritarkkuus +/– 100 K, jatkuva spektri  ja erinomainen värintoisto. Erityiskohteina ovat kylmät asennuspaikat, kuten esim. kylmäaltaat, pakkashuoneet ja autokatokset. Polttoikä 50 000 h. Kolmen vuoden takuu.

Projektikohde
Kalatukku Erikssonin tuotanto- ja varastotilat (liitteenä kuva) kaipasivat lisää valoa mutta olemassa olevia teollisuusvalaisimia ei haluttu kuitenkaan vaihtaa. Valaistustehoon ja energiansäästöön saatiin merkittävä parannus vaihtamalla uusiksi valonlähteiksi Megaman LED-loistelamput. Lisätietoja kohteen valaistuksesta: Carola Meckelborg, projektimyyntipäällikkö, carola.meckelborg@airam.fi, puh. 040 483 5688.

Kuvat:

Oy Airam Electric Ab, Juha Setälä, puh. 0207 545 638, juha.setala@airam.fi

Valaisimet ja valonlähteet 2013, ammattilaiskuvasto

Voit tilata painetun kuvaston tai selata kuvastoamme digitaalisesti verkkosivuiltamme.

OY AIRAM ELECTRIC AB on yksityinen vakavarainen suomalainen yritys. Airam tunnetaan erityisesti kattavasta ja laajasta lamppuvalikoimasta. Myös valaisinten mallisto on suuri ja jatkuvasti kasvamassa – myös myymälä- ja ammattivalaistuksen puolella. Valikoimaan kuuluvat myös joulu- ja koristevalot, käsivalaisimet, paristot, kylmä-/lämpölaukut sekä tietenkin perinteiset termospullot. Airam-tuotteita myyvät hyvinvarustetut tavaratalot, päivittäistavarakaupat, sähköliikkeet ja rautakaupat.